Stukje zwarte kies

Author:
pieletijm87
Posted:
di, 04/12/2016 - 22:12
Beste allen,

Ik heb een stukje van mijn kies die een beetje zwart aan het worden is. Mijn tandarts zei de vorige keer dat dit niet erg is. Hij vertelde dat de mineralen uit mijn kies waren gegaan op het moment dat deze wat verzwakt was of iets dergelijks. Deze keer is hij volledig overstag en opeens moet er wel een vulling in.

Is dit puur om geld te verdienen of is er echt iets aan de hand? Ik heb er geen last van verder. De rest van mijn gebit is ook goed.

Groetjes,
Karel
Lieneke

Tegenwoordig 'monitoren' we gaatjes. Dat wil zeggen dat we niet gelijk ergens een boor inzetten maar afwachten of het wel nodig is om te boren. Een ontkalking (overigens is dit eerst wit) is een beginnend gaatje. Als het niet verder in het proces gaat kan het verkleuren naar zwart. Dit hoeft inderdaad ook nog niks te betekenen. Maar het kan zijn dat er ineens een omslagpunt is door ons eigen gedrag en gezondheid waardoor het gaatje verder in de tand gaat. Op dat moment kan het nuttig zijn om wel de boor erin te zetten. Dus wil je kosten besparen? Als een tandarts aangeeft wel wat te zien maar besluit (nog) niet te boren, vraag dan om preventie zodat het gaatje zich niet verder kan ontwikkelen.
wo, 04/13/2016 - 08:19 Permalink