Heb nu 12 dagen een volledige prothese. De pijn in kaken en tandvlees zijn langzaam aan het verdwijnen. Had gisteren een dag dat ik voor het eerst bijna vergat dat ik een kunstgebit heb. Probleem: Ik ben een lekkerbek. hou van koken, goede en gezonde maaltijden. Wordt helaas nu elke dag "overvallen" door het feit dat ik eigenlijk nauwelijks kan kauwen. Sinds twee dagen gebruik ik Fixodent en het verschuiven van gebit is daardoor voorbij. Maar happen en kauwen doet nog steeds pijn .Zelfs een broodkorst krijg ik niet klein. Ik eet met geduld en prak alles fijn.
Nu mijn vraag: Hoe lang moet ik nog wachten tot ik "gewoon" weer kan kauwen en iets afbijten? Wil ik te snel? Moet er niet aan denken dat ik voor altijd alles fijn moet malen om te kunnen eten. Droom over een stevige boterham met oude kaas en vannacht zelfs over spare-ribs. Afijn, graag jullie respons en alvast veel dank.
Nu mijn vraag: Hoe lang moet ik nog wachten tot ik "gewoon" weer kan kauwen en iets afbijten? Wil ik te snel? Moet er niet aan denken dat ik voor altijd alles fijn moet malen om te kunnen eten. Droom over een stevige boterham met oude kaas en vannacht zelfs over spare-ribs. Afijn, graag jullie respons en alvast veel dank.
Ik heb sinds 10 mei mijn
Zodra ik thuis ben knal ik hem eruit ,eten doe ik zonder
En ik heb 6 weken mijn kaak en de wonden laten rusten
Dus al met 12 weken zonder gelopen
Ik vind het een drama
Heb nu 12 dagen een volledige
Een beetje geduld, het komt echt wel goed! Zelf heb ik er 18 maanden over gedaan eer ik weer alles kon eten. Het is geen realistische gedachte dat je na 12 dagen met je nieuw gebit weer kunt kauwen, laat staan afbijten.
Bij mij duurde het 5,5 weken eer ik een gewone boterham kon kauwen (zonder korsten) Succes!