Teveel aan Fluor

Author:
gingeer
Posted:
di, 06/14/2016 - 16:29
Goedendag,

Onlangs ben ik bij de mondhygiëniste geweest en heb ik gevraagd waarom een soort 'witte aanslag' op mijn voortanden had zitten. Na een gesprek met mijn tandarts kwamen ze tot de conclusie dat ik een teveel aan fluor in mijn lichaam heb. Op internet heb ik gelezen dat het teveel innemen van fluortabletten ervoor kan zorgen dat er witte strepen op de tanden komen te zitten. Echter ben ik 19 jaar, poets ik mijn tanden 2x, maar ook regelmatig 1x per dag met een fluoride tandpasta en onderga ik nooit een fluor behandeling bij een tandarts. Zo'n behandeling ben ik zelfs maar een keer in mijn gehele leven ondergaan. Mijn vraag aan jullie was dan ook of jullie een idee hebben waar dit aan kan liggen?

Nergens is namelijk informatie te vinden over waar fluor vooral inzit. Aangezien het enige wat ik er aan kan doen bleekbehandelingen zijn of het plaatsen vullingen over de tanden, beide geheel cosmetisch dus, wil ik graag wel de oorzaak ondervinden voordat het op meerdere tanden komt. Ik baal er dan ook enorm van en heb al in de tussentijd gekeken naar tandpasta's zonder fluoride, helaas zonder resultaat. Dus heeft iemand daar misschien ook nog suggesties voor?
Lieneke

Dan lijkt het me sterk dat het echt fluorose is. Witte vlekken kunnen ook gewoon in het glazuur zitten als een afwijking waar je je verder niet ongerust over hoeft te maken. Het is lastig om dat te onderscheiden van fluorose. Om nu geen fluoride meer te nemen, is ook geen optie omdat het witte niet van weg zal gaan en ook zal je niet meer 'vatbaar' zijn voor nieuwe fluorose. Kun je eens een foto posten?
wo, 06/15/2016 - 12:34 Permalink