Onuitstaanbare pijn na trekken 4 wijsheidstanden

Author:
Lanastanden
Posted:
vr, 06/17/2016 - 21:34
Hallo,

Ik heb 3 dagen geleden mijn 4 wijsheidstanden laten trekken in het ziekenhuis. Dit is nog niet lang geleden, maar ik kan de pijn niet meer uit houden. Ik heb ibuprofen 600 mg meegekregen en die helpen niet tegen de pijn. Nu heb ik vandaag Tramadol/Paracetamol genomen en dat hielp goed, maar nu de laatste pil ook niet meer, en dit voor een zware pijnstiller.
Mijn wangen doen heel veel pijn, zijn ook heel warm (ik hou er de hele dag ijs tegen). 1 wonde waar een kies heeft gezeten doet heel veel pijn, scherpe steken lijkt het en ik krijg mijn mond niet open om te eten en drinken gaat heel moeilijk. Ik heb al 3x daags gespoeld met het spoelmiddel dat ik mee heb gekregen. Vandaag de hele dag geprobeerd de dokter aan de telefoon te krijgen en dit is niet gelukt.

Kan iemand mij raad geven? Of is dit normaal en moet ik het maar eventjes afwachten?

Alvast bedankt.
Lieneke

Ja, dat doet vreselijke zeer...Ik heb er vorige week maar 1 laten trekken maar pijnstilling werkte bij mij ook niet afdoende. De beperkte mondopening en zwelling horen er helaas bij. Heb je wel het spoelmiddel de eerste 24 uur laten staan?
za, 06/18/2016 - 17:07 Permalink
Lanastanden

Als antwoord op door Lieneke

Ik heb alles gedaan wat de chirurg zei, dus niet spoelen of tanden poetsen. Spoelen heb ik erna wel gedaan en zachtjes de tanden gepoetst. Ik ben vorige nacht naar het ziekenhuis moeten gaan want ik viel flauw van de pijn. Nu heb ik 'Alveolitis', weet er zelf niet veel over.
Ik heb een pijnstiller schematje gekregen, maar ik kan niet eten en die pijnstillers komen er weer gezellig terug uit.
Mijn wang word dikker en dikker en lijkt een kleine sauna binnenin, enorm warm.

Ik hoop dat het snel voorbij is, nog nooit zoveel last gehad van iets!
zo, 06/19/2016 - 11:39 Permalink
Lanastanden

Als antwoord op door Lieneke

Ik ben vandaag terug naar het ziekenhuis gegaan en de chirurg was zo vriendelijk om me er even tussen te nemen. Hij heeft het gereinigd en uitgespoeld en me wat tips gegeven hoe ik het sneller kan doen genezen. Ik heb antibiotica gekregen en het zou binnen 2 dagen al wat beter moeten zijn.
Nu was ik zo misselijk dat ik vergeten vragen ben of ik nu nog moet spoelen met het spoelmiddel dat ik moest gebruiken naast het reinigen met dat spuitje. Weet u dat misschien? Alvast bedankt.
ma, 06/20/2016 - 19:36 Permalink