Hallo,
Sinds enige tijd heb ik last van stekende pijn (een soort pijnscheuten) in een van mijn onderkiezen bij het kauwen.
Anderhalf jaar geleden is in de kies (die ik verdenk) een wortelkanaalbeh. uitgevoerd.
Ik twijfel of het die kies, of de kleinere kies ervoor is die de pijn veroorzaakt.
De tandarts kan op röntgenfotos niets vinden. Wat kan dit zijn? Ik zit er heel erg mee.
Overigens heb ik geen kroon op mijn wortelkanaalbehandeling. Ik heb helaas meerdere wkb'en gehad (3), en allen geen kroon. Omdat ik erg jong ben (25) zit ik hier erg mee. Is een kroon noodzakelijk? Kan er in een later stadium nog besloten worden tot een kroon of is het dan al ' te laat '? Ik heb verder een prachtig gebit, nooit een beugel gehad, hele rechte tanden. Ik vermoed ook dat 2 van de 3 wkb niet nodig waren geweest, daar mijn fysiotherapeut denkt dat de pijnscheuten in mijn kaken van toen werden veroorzaakt door hevige spierspanning in oa de kauwspieren. Daar baal ik dus ontzettend van. Maar dat is achteraf... Desalniettemin kan ik dit erg lastig van me af zetten.
Bedankt voor het meedenken.
Sinds enige tijd heb ik last van stekende pijn (een soort pijnscheuten) in een van mijn onderkiezen bij het kauwen.
Anderhalf jaar geleden is in de kies (die ik verdenk) een wortelkanaalbeh. uitgevoerd.
Ik twijfel of het die kies, of de kleinere kies ervoor is die de pijn veroorzaakt.
De tandarts kan op röntgenfotos niets vinden. Wat kan dit zijn? Ik zit er heel erg mee.
Overigens heb ik geen kroon op mijn wortelkanaalbehandeling. Ik heb helaas meerdere wkb'en gehad (3), en allen geen kroon. Omdat ik erg jong ben (25) zit ik hier erg mee. Is een kroon noodzakelijk? Kan er in een later stadium nog besloten worden tot een kroon of is het dan al ' te laat '? Ik heb verder een prachtig gebit, nooit een beugel gehad, hele rechte tanden. Ik vermoed ook dat 2 van de 3 wkb niet nodig waren geweest, daar mijn fysiotherapeut denkt dat de pijnscheuten in mijn kaken van toen werden veroorzaakt door hevige spierspanning in oa de kauwspieren. Daar baal ik dus ontzettend van. Maar dat is achteraf... Desalniettemin kan ik dit erg lastig van me af zetten.
Bedankt voor het meedenken.
Als ik je verhaal zo lees,
Ik denk bij het op elkaar
scherpe pijnaanvallen in rechter kaak tijdens kauwen, praten
Jaren geleden ben ik behandeld aan een vulling in een kies. Ik had last van pijnscheuten, maar de tandarts zei dat het te maken had met een witte vulling die kon nawerken en binnen 2 weken weg moest zijn. Maar de pijn werd erger. Net of er een mes in je kaak werd gestoken en het vuur uit je oren kwam.
Diverse onderzoeken bij tandarts, kaakchirurgen, fysiotherapeuten, osteopaat en uiteindelijk bij neuroloog. Ik knarsetand niet, heb op latere leeftijd wel een beugel gehad. Diverse kiezen zijn geboord, omdat ze dachten dat daar een ontsteking onder zat. Niets hielp, maar er was ook niets te vinden op foto's en MRI.
Ik heb al jaren via de neuroloog het medicijn Carbamazepine. In het begin ook nog een ander medicijn erbij gehad omdat de pijn niet onder controle te krijgen was. De diagnose is Trigeminus neuralgie.
Niemand kan mij vertellen hoe je eraan komt of hoe je eraf komt. Toch is het een jaar geleden even helemaal weggeweest, maar is nu weer terug.
Praten is heel pijnlijk omdat dan de pijnscheuten door mijn rechter kaak schieten. Ook kauwen, mijn gezicht wassen en op mijn rechter zij slapen activeert de pijn. Zolang ik niet beweeg voel ik geen pijn. Er zit dus niks anders op dan door de pijn heen gaan en wachten dat door de pijn de rechterkant door de pijn wordt verdoofd.
Wie herkent dit? Er is mij al eens voorgesteld om te opereren, maar de kans dat ze zenuwen raken en ik een scheef gezicht overhoudt is dan groot.