Veel pijn na wortelkanaalbehandeling

Author:
Anoniem (niet gecontroleerd)
Posted:
wo, 06/29/2016 - 19:18
Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag ochtend heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad bij mijn eigen tandarts. Ze waarschuwde me dat napijn mogelijk was in sommige gevallen. In de loop van de dag werd de napijn duidelijk, echter in de dagen er na werd de pijn steeds heftiger. Ik ging door de grond! De kies deed zeer wanneer ik er aan kwam, maar ook klopte deze en zoemde en oh wat deed hij niet ook was mijn kaak dik. Geen pijnstilling (paracetamol en ibuprofen) hielp. Uiteindelijk zondag naar de spoedtandarts geweest die mij antibioticum (amoxicilline) heeft voorgeschreven voor 5 dagen (3x 500mg).
Nu is het woensdag avond en de pijn is van ondragelijk naar dragelijk met pijnstilling gegaan, maar zeker nog niet weg!! Ook is de zwelling nog duidelijk aanwezig. Heb vanochtend contact gehad met mijn eigen tandarts en die vertelde dat ik nog zeker wel een week last kan hebben van die kies. Nou stopt mijn kuur morgen (einde van de dag) en ik verwacht dan absoluut nog niet klachten vrij te zijn.
Nou is mijn vraag: is het een probleem dat mijn kuur afloopt en mijn klachten nog wel aanwezig zijn? Of moet ik de eigentandarts (die ik nog niet heb gezien sinds de start van de kuur) om verlenging van de kuur vragen?
Lieneke

Wat naar dat je zulke klachten hebt! Het is inderdaad wel normaal dat de klachten niet zomaar over zijn en dat ze steeds wat minder moeten worden. Maar dat dik zijn zit me ook niet lekker, is het nog niks geslonken? Anders moet de tandarts het toch nog eens even openmaken. Is de wkb al helemaal klaar of moet je sowieso nog een keertje?
vr, 07/01/2016 - 10:13 Permalink