moeilijk geval

Author:
yeppy
Posted:
zo, 07/10/2016 - 22:03
nadat er vorig jaar meerdere behandelingen aan een wortelkanaal gedaan zijn en de pijn er maar niet uit kreeg is deze helaas getrokken.toen begon de kies die ernaast zit te emmeren met stekende pijn in de kies zelf na foto's niks te vinden eerst het advies niet kauwen en rust geven dat gedaan nog steeds niet over.toen is mijn tandarts toch een wortelkanaal behandeling begonnen en na meerdere behandelingen is de pijn heel af en toe weg en dan komt het in alle hevigheid weer terug.de kies geeft een vieze smaak en de omgeving erom heen doet zeer maar de kies zelf niet. nu zegt mijn tandarts dat hij niks meer kan doen het is of eruit trekken of een endoloog. zelf ben ik erg onzeker hierdoor geworden en volgens mij vinden ze me een zeur worden. na de vorige keer trekken heb ik aangezichtspijn over gehouden een zere tong,bij de oor en straling van de nekspier dus die pijn is er nog eens boven op en een zeer slechte weerstand hoeveel groente,fruit en vitamines ik ook neem.nu weet ik dus niet wat ik zal doen naar een endoloog of zoiets om te kijken met microscoop of de kaakchirug (zouden die nog iets kunnen)om hem eruit te trekken of bij de tandarts zelf.waar ik bang voor ben is als deze eruit is dat de volgende begint en ik straks alles kwijt raak.
Chris888

Hoi, je hebt het ook over pijn bij oor en in nekspier. Is er gekeken of de pijn vanuit je kaakgewricht en/of kauwspieren kan komen. Als (bijvoorbeeld) links eerder op elkaar komt dan rechts kun je aan de rechterkant pijn in je kaakgewricht krijgen omdat het aan die kant kan gaan 'wringen'. Als er een kies is getrokken, is je beet aan die kant misschien wat lager geworden en kun je juist aan die kant pijn krijgen. De overbelasting en pijn kan dan verergeren als je aan de kant die géén pijn doet meer kauwt dan aan de pijnlijke kant (beter is dan dus kauwen aan de meest pijnlijke kant). Verder kan disbalans klemmen en knarsen in de hand werken, wat ook weer kan zorgen voor meer belasting van gewrichten en spieren.

Maar misschien is er iets heel anders aan de hand, bovenstaande verklaart ook de vieze smaak niet. Een consult bij een endodontoloog of evt. een andere tandarts lijkt mij in ieder geval geen slecht idee.
zo, 07/10/2016 - 23:12 Permalink
yeppy

na een keer bij een andere tandarts geweest te zijn eigen was op vakantie heeft deze de kies nog een keer schoongemaakt ook de spieren in de nek waren dik en opgezet daarvoor ben ik bij de fyshio geweest en heeft deze soepeler gemaakt ook staat er een afspraak bij de endodo de eerste keer een consult en over 3 weken de behandeling voor een wortelpuntontsteking nu nog pijn rond de kies het tandvlees en gehemelte. zie er wel tegen op om 2,30 uur met mijn mond open te liggen maar ik ga ervoor en hoop echt dat gaat helpen.ben het nu wel zo zat loop nu al bijna een jaar met pijn in mijn mond.
wo, 08/31/2016 - 22:38 Permalink