Scheve kaak?

Author:
sssouhailaa
Posted:
wo, 07/20/2016 - 11:34
Hoi, ik ben een meisje van 16 die al 5 jaar een beugel heeft. Ik had twee snijtanden die verwijderd werden doordat ze te klein waren. Maar die kwamen niet terug dus ik moest een beugel zodat mijn hoektanden in de plek van mijn snijtanden kwamen.

Dus ik kreeg een beugel, de orthodontist waar ik zat was ten eerste super slecht. Praatte onduidelijk, keek maar 10 seconden en je moest gelijk weg. Die man is toen met pensioen gegaan toen ik al 4 jaar mijn beugel had. Kreeg die ortho een nieuwe naam en nieuwe mensen etc. Moest iedereen opnieuw betalen doordat de vorige man het had verpest. Ik moest ook zelf alles betalen omdat mijn kaak zogenaamd scheef zat. Dus mevrouw gaf mij elastieken voor mijn onderste kaak die "scheef" is. Nou zie ik zelf dat mijn onderste kaak niet recht is maar het ligt toch wel echt aan de bovenste kaak. Aangezien daar twee snijtanden zijn weggehaald en daardoor alles bij elkaar is gekomen en scheef is geworden. Maar mevrouw geeft mij elastieken voor mijn onderste kaak die ik ook draag maar het word als maar erger. Ze wilt dus de onderste kaak met de bovenste overeen laten komen terwijl de bovenste kaak ook scheef is en daardoor wilt ze gewoon mijn hele mond verplaatsen? Aangezien mijn lippen ook helemaal scheef zijn. Voor mijn beugel had ik nooit een scheve lach of scheve lippen, door de beugel is mijn tandvlees heel dicht bij de slotjes gaan zitten terwijl ik goed poets. Daardoor kom ik er nu niet meer tussen en heb ik tandsteen en is alles verkleurt en zit ik ook nog met een scheve kaak. Samenvatting, alleen maar klachten en problemen door mijn beugel.

Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik heb morgen een afspraak met hun, maar of ik serieus word genomen vraag ik me af. Ik heb alleen maar problemen mee gekregen van mijn beugel en mijn zelfbeeld is helemaal omlaag gegaan. Ik weet niet of een kaakoperatie geschikt is want ik denk niet dat het te verhelpen is met een beugel.

Hier een foto hoe het eruit ziet nu.
Attach
Ortholimburg

De fotos op zichzelf zeggen te weinig. Zo iets moet echt klinisch beoordeeld worden . Als je kaak inderdaad meer en meer scheef groeit kan het best dat dit niks te maken heeft met de orthodontie, maar dat er een abnormaal groeiproces gaande is. Dat moet dan eerst en vooral onderzocht worden. Daar bestaan onderzoeken voor en de meeste ziekenhuizen met een afdeling mond- kaak en aangezichtsheelkunde kunnen dit aanpakken.
za, 07/23/2016 - 19:01 Permalink