Kiesprobleem :(
Vooraf:
Slecht gebit en regelmatig tandvlees problemen.
Ruim 2 jaar geleden is er een vulling geplaatst (binnenkant mond, boven) , deze viel er binnen een halfjaar uit.
Binnen een aantal maanden viel de nieuwe vulling eruit (samen met nog een paar vullingen).
Tandarts zei dat mijn gebit dit vulmateriaal afstootte, dus na een noodvulling weer gevuld met ander materiaal.
Na 3x in korte tijd vullen (+1 noodvulling) heb ik regelmatig klachten:
- Vulling irriteerde flink bij m'n tong.. na zo'n 4x vragen hebben ze vulling minder dik gemaakt.
- Vaak precies bij die vulling is het tandvlees ontstoken voorkant en achterkant van de kies (vooral na eten, rond menstruatie), ook op hetzelfde plek vaak bultjes in het wang.
- vulling kraakt regelmatig. voelt aan de rand bij het tandvlees.
- soms voelt het dan de vulling ook beweegt.
al meerdere keren 2 verschillende tandartsen hier na gevraagd. Ook de monthygieniste eens gevraagd of er een gaatje zou zitten o.i.d.
Ondertussen is er ook al eens een foto gemaakt.. ook niks te zien bij de kies.
Op het moment weer last... m'n mond voelt dik (aan 1 kant).. tandvlees is pijnlijk en voelt dik.. het kraakt regelmatig brrr.
Paracetamol kan even helpen.. maar ben er wel een beetje klaar mee, en omdat m'n tandarts steeds zegt dat er niks is hoop ik dat er hier nog ideeën zijn over wat het kan zijn.
Vooraf:
Slecht gebit en regelmatig tandvlees problemen.
Ruim 2 jaar geleden is er een vulling geplaatst (binnenkant mond, boven) , deze viel er binnen een halfjaar uit.
Binnen een aantal maanden viel de nieuwe vulling eruit (samen met nog een paar vullingen).
Tandarts zei dat mijn gebit dit vulmateriaal afstootte, dus na een noodvulling weer gevuld met ander materiaal.
Na 3x in korte tijd vullen (+1 noodvulling) heb ik regelmatig klachten:
- Vulling irriteerde flink bij m'n tong.. na zo'n 4x vragen hebben ze vulling minder dik gemaakt.
- Vaak precies bij die vulling is het tandvlees ontstoken voorkant en achterkant van de kies (vooral na eten, rond menstruatie), ook op hetzelfde plek vaak bultjes in het wang.
- vulling kraakt regelmatig. voelt aan de rand bij het tandvlees.
- soms voelt het dan de vulling ook beweegt.
al meerdere keren 2 verschillende tandartsen hier na gevraagd. Ook de monthygieniste eens gevraagd of er een gaatje zou zitten o.i.d.
Ondertussen is er ook al eens een foto gemaakt.. ook niks te zien bij de kies.
Op het moment weer last... m'n mond voelt dik (aan 1 kant).. tandvlees is pijnlijk en voelt dik.. het kraakt regelmatig brrr.
Paracetamol kan even helpen.. maar ben er wel een beetje klaar mee, en omdat m'n tandarts steeds zegt dat er niks is hoop ik dat er hier nog ideeën zijn over wat het kan zijn.
Hmmm...klinkt niet prettig!
Als antwoord op Hmmm...klinkt niet prettig! door Lieneke
Heb begin volgende week een afspraak staan en zal het nogmaals bespreken en na laten kijken.
Als ze niks kunnen vinden ga ik eens overleggen als de ontsteking/pijn er weer is of ze een gaatje in hun planning kunnen maken (en wat eventueel de kosten zijn).
Dan is het vast beter te beoordelen.
Als antwoord op Hmmm...klinkt niet prettig! door Owkeyz
Even hier een berichtje omdat ik hoop op een snelle reactie :). Ik heb (gelukkig) niet zo heftige klachten als Owkeyz.
2 weken geleden heb ik op donderdag een mijn linkerkant boven een verstandskies laten trekken (door de tandarts) en tevens heeft ze nog 4 gaatjes gevuld, waarvoor er 3 behoorlijk diep waren. Ze deed tevens best lang om de vullingen passend te maken. Afgelopen donderdag ben ik voor de rechterkant geweest (verstandskies + nog 3 gaatjes...).
Eigenlijk heb ik sinds na de behandeling van 2 weken terug pijn aan mijn linkerkant. En met pijn bedoel ik meer een zeurende, irriterende pijn. Ik slik sinds toen ongeveer 3 à 4 paracetamol/ibuprofen per dag, dan is de pijn helemaal weg en heb ik nergens last van. Ik kan gewoon eten aan die kant (durf nog niet goed door te bijten maar goed) en heb ook geen last van warmte/koud verschil of iets dergelijks. Ik heb vorige week bij de tandarts aangegeven dat ik nog wel last had aan die kant, ze heeft toen even snel naar de vullingen gekeken maar dit was volgens haar normaal (en met kijken bedoel ik heel vluchtig haha). Omdat het nu dus al 2 weken duurt en niet echt minder wordt, heb ik zojuist mijn tandarts gebeld, wat blijkt... is ze met vakantie. Ik kan wel de spoedeisende tandarts bellen, maar nu betwijfel ik of dit veeleisend is? Ik heb veel op het forum rondgekeken en het kan of een infectie zijn, of te hoge vullingen? Stel het is wel een infectie en ik wacht twee weken lijkt me dit niet verantwoordelijk. Maar ja, moet ik dan maar naar de spoedtandarts voor klachten die goed te verhelpen zijn met pijnbestrijding? Ik weet het niet... wat is jullie advies?
Dank jullie wel alvast!
Groetjes, Rachelle
Dit vind ik altijd heel