Gemiste afspraak

Author:
Larskeizer
Posted:
ma, 11/28/2016 - 17:29
Beste,

enkele tijd geleden had ik bij mijn orthodontist een afspraak staan, de maandelijkse controle. Halsoverkop kon ik echter niet komen en heb toen afgebeld (wel binnen 24 uur, dus ik wist dat de rekening zou komen). De prijs van de controle is ongeveer 31euro echter nu krijg ik een rekening van €120 voor gemiste afspraak, vele malen hoger dan de oorspronkelijke prijs.

Is dit normale praktijk en wat raden jullie aan te doen? ik ben niet beroerd de 31euro te betalen, immers heb ik die ook gemist, maar €120 vind ik te veel voor een kleine 15 minuten. (30 op papier.).

Hierbij moet ik ook zeggen dat de kliniek nu weigert dienst te verlenen totdat ik de rekening voldaan heb, waar ik dus tegenin gegaan ben.
vV

hoezo was de afspraak 30 op papier? waar komt de discrepantie vandaan? in principe is de richtlijn dat de schadevergoeding (want dat is het) niet meer kan zijn dan de geplande afspraak gekost zou hebben. Wat was men wellicht extra van plan? oftewel: sluit dat kort met de praktijk. Wanneer u stelselmatig bij herhaling afspraken kreeg van 30 min terwijl de kosten 31 euro waren staat u wel sterk in de discussie. Als er iets extra's gepland was niet..
ma, 11/28/2016 - 18:17 Permalink
Chris888

Vroeger stond de code C90 voor tandartsen op de tarievenlijst.

C90 Niet nagekomen afspraak. Omschrijving: Indien de afspraak niet of niet tijdig (uiterlijk 24 uur) tevoren is afgezegd, kan de vrijgevallen tijd in rekening worden gebracht in redelijkheid van 0-100% van het bedrag van de voorgenomen behandeling. Hierbij wordt er van uitgegaan dat in de gereserveerde tijd geen andere patiënten konden worden behandeld of andere werkzaamheden konden worden verricht. De patiënt dient op de hoogte te zijn van deze regeling.

Ik zie de code nu niet meer op de lijst voor tandartsen of orthodontie staan, maar meer in rekening brengen dan gepland stond lijkt mij niet redelijk. Klinkt dan echt als een boete.
ma, 11/28/2016 - 18:27 Permalink