Tandarts slijpt zonder overleg al mijn kronen kleiner

Author:
G.E. Bit
Posted:
do, 02/16/2017 - 17:41
Ik zit met een probleem.
Mijn tandarts slijpt zonder overleg al mijn kronen kleiner. Is dit normale tandheelkunde?

Zo ook de laatse behandeling weer aan het begin van de behandeling vraag ik nog wat hij gaat doen en dan vermeld hij luid en duidelijk de 44 en 45. Hij plant iedere keer 1 uur in. Ook mijn kronen die ik al 30 jaar heb worden kleiner gemaakt en ook de kronen die ik op 2 implantaten heb.
Tijdens behandeling heb ik het niet in door want dan ben ik in een soort van trance en niet echt bewust aanwezig.

Na behandeling heb ook verschrikkelijk last van mijn tanden en kiezen. Alles is dan pijnlijk en heel gevoelig. Tanden lekken vocht alsof er tandbeen is blootgelegd. Ook mijn tandvlees moet zich dan naar de nwe situatie vormen en dan heb ik een week of 4 last van mijn tandvlees en een verschrikkelijke smaak in mijn mond alsof alles ontstoken is.
Ik heb geen last van parodontitis zegt mijn mondhygieniste en ik houd alles dus keurig schoon.

Ik ben heel bezorgd over mijn gebit en maak me zorgen of dit wel goed is maar vooral hoe ik hiermee moet omgaan.