Zenuwpijn in vele tanden

Author:
wessel123
Posted:
ma, 06/26/2017 - 17:49
Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden heb ik een gaatje laten vullen in mijn linkervoortand. Hier heb ik uiteindelijke heel veel zenuwpijn van gekregen zowel met warm, koud als met tikken op de tand. Toen ben ik terug bij de tandarts geweest, hebben ze een foto gemaakt en hebben ze gezien dat de vulling totaal niet in de buurt lag van de zenuw. Waarom dat ik er dan toch zoveel last van heb is onbekend. Ze hebben toen een soort 'laagje' over me tand gedaan waardoor het minder zou worden, dit is even zo geweest maar het is nu al langere tijd terug. Ik probeerde er mee te leven door koud drinken met een rietje te drinken en warme dingen eerst af te laten koelen. Dit heeft even gewerkt totdat er meerdere tanden/kiezen in mijn linkerkaak zeer gingen doen (zenuwpijn), nu doet mijn kaakgewricht aan de linkerkant ook zeer en heb ik een zeurderige zenuwpijn in meerdere tanden/kiezen.

Nu wilt de tandarts aan mijn voortand alsnog een zenuwbehandeling doen ookal ligt de vulling hier ver vandaan, maar ik vraag me af of er misschien niet meer aan de hand is. Herkent iemand deze verschijnselen of heeft iemand ervaring met iets soortgelijks? Ik hoor het graag!
vV

Als antwoord op door vV

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/problemen-tanden/al-jaar-la… kijk, zelfde verhaal. ook gevraagd om fotos (en niets gekregen).
Klachtenpatroon met kaakgewrichten die pijn doen wijst overigens heel sterk in de richting van knarsen. Ik zou voor wortelkanaalbehandeling eerst daarnaar kijken, zal niet de eerste keer zijn dat er behandeld wordt en de echte oorzaak gemist met alle gevolgen van dien...
di, 06/27/2017 - 13:15 Permalink