Buitenboordbeugel te klein en "kwijt"

Author:
Buitenboordbeu…
Posted:
zo, 07/02/2017 - 11:24
Hallo, ik ben 13 bijna 14, heb slotjes onder en boven. En had ook Een buitenboordbeugel en wilde die niet dragen, na zoveel maanden had ik tegen mijn ortho gezegd dat ik heb "kwijt" was. Ze zei we gaan volgende keer kijken voor een nieuwe! Ik dacht oh nee, maar dat was gelukkig niet zo! Natuurlijk was ik mijn buitenboordbeugel niet kwijt, ik heb hem nog gewoon ik wilde hem in mijn buisjes schuiven maar hij schiet de hele tijd terug. Ik denk dat die te klein is... moet ik naar me ortho en zeggen dat ik hem heb gevonden en zeggen dat hij te klein is ?
Mvg buitenboordbeugeltje13.
Buitenboordbeu…

Als antwoord op door Romy32

Is het nodig denkt u want ik heb wel elastiekjes gehad. Maar als ik de beugel in doe valt die uit ( heb een nek band )
En hij doet heel veel pijn en zit aan de ene kant groter dan aan de andere kant hij past wel weer... moet ik zeggen dat ik hem heb ? Maar ik heb geen overbeet meer dus misschien is het niet nodig ? Wat moet ik doen
ma, 07/03/2017 - 16:07 Permalink
Romy32

Als antwoord op door Buitenboordbeu…

Ik weet niet of je de buitenbeugel nodig hebt, dat kan alleen je orthodontist beoordelen.
Als hij niet goed zit, moet er sowieso even naar gekeken worden.
Vertel maar gewoon dat je de beugel hebt, maar ook dat je niet gemotiveerd bent om hem te dragen.
Misschien kan er dan een andere oplossing gevonden worden, en misschien is het inderdaad wel niet meer nodig.
Maar praat er in ieder geval over. Het zijn jouw tanden, en niemand heeft er iets aan als jij een beugel hebt die je niet draagt.
Toch?
ma, 07/03/2017 - 16:31 Permalink
Buitenboordbeu…

Vorige keer had ik gezegd dat ik heb niet wilde dragen. Toen zeide Ze je moet hem gewoon dragen, anders gaat het niet lukken. En moet je hem ook dag en nacht dragen. Als die telkens uit valt gaat dat niet zo. Is er geen mwthode om de beugel vast te laten zitten in de mond ?2d
ma, 07/03/2017 - 17:34 Permalink
Buitenboordbeu…

Vorige keer had ik gezegd dat ik heb niet wilde dragen. Toen zeide Ze je moet hem gewoon dragen, anders gaat het niet lukken. En moet je hem ook dag en nacht dragen. Als die telkens uit valt gaat dat niet zo. Is er geen mwthode om de beugel vast te laten zitten in de mond ?2d
ma, 07/03/2017 - 17:34 Permalink
Buitenboordbeu…

Hallo, tijdje geleden had ik verteld dat ik mijn buitenbeugel met nekband kwijt was.. ik ben gister naar de ortho geweest en die hebben een nieuwe aangemeten met kapje ( over het hoofd ) ik moet er heel erg aan wennen en het doet veel pijn aan me ringetjes ( waar de beugel in zit ) is dit raar of moet ik er aan wennen ? Gelukkig als ik me beugel goed draag mag alles er als het goed is binnenkort uit en als het niet goed gaat moet ik mijn buitenboord houden en krijg ik een plaatje voor Snachts. Maar is het normaal om pijn aan buitenbeugel te hebben of is het wennen? En hij staat omhoog het buiten gedeelte of hoort dit bij het kapje ?
Groetjes !
Attach
wo, 10/18/2017 - 09:43 Permalink
Ortholimburg

Als antwoord op door Buitenboordbeu…

Als je de buitenbeugel een tijdlang niet gedragen hebt ,komt er nu opnieuw weer kracht op de kiezen, en dan kan dat de eerste dagen wat pijn doen . Of de armen omlaag staan of recht naar achter heeft te maken met het krachtverloop dat de orthodontist wil bereiken .Als je een kapje hebt en geen nekband is de kracht hoger gericht .We spreken dan respectievelijk van een high pull headgear, tegenover een low pull headgear.
wo, 10/18/2017 - 21:25 Permalink