Nu al heel lang pijn na vullen

Author:
Natash.S
Posted:
wo, 07/19/2017 - 15:15
Vorig jaar april zijn er 3 kiezen gevuld. Ik had geen last van deze kiezen. Na het vullen wel. 2 van de 3 kiezen zijn gevoelig.

In het begin kon ik er nog geen banaan mee eten. Ik ben nu meer dan een jaar verder en nog steeds kan ik geen harde dingen (pitjes en zaden in brood bijvoorbeeld) eten. Ook als ik er met een nagel op druk voel ik een stroompje.

Omdat ik gelezen heb dat het heel lang kan duren voordat een zenuw zich terug heeft getrokken, heb ik het de tijd gegeven. Ik heb geen pijn als ik niet eet.

Ik eet nu alleen met de andere kant, maar daar moet nu ook een kies gevuld worden. Dit wil ik niet, want ik wil eerst dat de ene kant niet meer pijnlijk is. Anders kan ik niet meer eten.

Ik begrijp dat een vulling een aantal weken tot een half jaar pijnlijk kan zijn, maar zo lang....? Het is al de tweede keer dat dit is gebeurd. Bij een vorige vulling duurde het ook een jaar, maar nu heb ik het gevoel dat het niet vanzelf over gaat. Vroeger had ik nooit last van vullingen; dit was dan amalgaam, maar mijn eerste witte vullingen hebben ook nooit problemen gegeven.

Als dit steeds gebeurt, ligt dit dan niet aan mijn tandarts?

Ik hoor graag waaraan dit nu kan liggen en wat eraan gedaan kan worden.
Noral

Dag Natash,

Ik vind het inderdaad wel erg lang. Zelf heb ik na vullingen (met en zonder WKB) nooit langer last gehad dan 2 maanden.
Heb je je afspraak al staan voor het vullen? Ik zou op dat moment gewoon aan je tandarts vragen wat zijn verwachting is m.b.t. pijn, want ik kan me inderdaad inbeelden dat je er zo geen zin in hebt om de andere te laten vullen.

Helaas weinig antwoorden voor je.
Groetjes,
Noran.
do, 07/20/2017 - 18:04 Permalink
Natash.S

Als antwoord op door Noral

Bedankt voor je reactie Noran,

Volgende week heb ik een afspraak. Ik ga dan eerst vragen of hij iets aan de kiezen kan doen die nog steeds gevoelig zijn bij (hard) eten.
Ik ben een beetje bang dat er toch iets niet goed is gegaan bij het vullen. Daarom zou ik ook graag willen weten (hier op het forum) of het kan dat er iets mis is gegaan bij het vullen. Als dat zo is en wel bij 2 kiezen, dan vraag ik met toch af of de tandarts wel zo goed is. Ook omdat het bij een eerdere vulling ook een jaar duurde voordat ik weer normaal kon eten.
vr, 07/21/2017 - 08:58 Permalink