Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een dringende vraag..
Ik heb 8 dagen geleden mijn rechterboven kies eruit laten trekken (het was geen verstandskies) omdat het kapot was gegaan. Ze hebben tegelijk ook mijn rechter onder verstandskies eruit getrokken. Deze 8 dagen waren een hell voor mij.. dat je wang dik wordt en last van kan hebben begrijp ik.. bij mij was mn keel ontstoken, mn wang en natuurlijk ook mijn hechtingen.
Na 6 dagen was de dikte van mn wang over maar daar komt het. Kreeg barstende koppijn. Mn onderste en bovenste wonden doen zoveel pijn dat ik t voel bij mn slaap en zelfs bij mn schedelen, de hele rechter kant van mn hoofd dus, door t pijn ben ik ook constant misselijk. Slapen is onmogelijk en pijnstillers doen hun werk niet meer.. ik ben bang dat er iets mis gegaan omdat t ziekenhuis waar ik t heb laten doen niet een bepaald goeie naam heeft. Ik had ze al eerder gebeld voor mn wang en om nu weer te bellen leek me een beetje zeikerig dus wilde ik t eerst zelf onderzoeken voordat ik ze weer zou opbellen..
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Gaat t vanzelf weg? Wat kan ik eraan doen zodat t minder pijn doet?
Alvast heel erg bedankt allemaal.
Gulcan
Ik ben nieuw hier en heb een dringende vraag..
Ik heb 8 dagen geleden mijn rechterboven kies eruit laten trekken (het was geen verstandskies) omdat het kapot was gegaan. Ze hebben tegelijk ook mijn rechter onder verstandskies eruit getrokken. Deze 8 dagen waren een hell voor mij.. dat je wang dik wordt en last van kan hebben begrijp ik.. bij mij was mn keel ontstoken, mn wang en natuurlijk ook mijn hechtingen.
Na 6 dagen was de dikte van mn wang over maar daar komt het. Kreeg barstende koppijn. Mn onderste en bovenste wonden doen zoveel pijn dat ik t voel bij mn slaap en zelfs bij mn schedelen, de hele rechter kant van mn hoofd dus, door t pijn ben ik ook constant misselijk. Slapen is onmogelijk en pijnstillers doen hun werk niet meer.. ik ben bang dat er iets mis gegaan omdat t ziekenhuis waar ik t heb laten doen niet een bepaald goeie naam heeft. Ik had ze al eerder gebeld voor mn wang en om nu weer te bellen leek me een beetje zeikerig dus wilde ik t eerst zelf onderzoeken voordat ik ze weer zou opbellen..
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Gaat t vanzelf weg? Wat kan ik eraan doen zodat t minder pijn doet?
Alvast heel erg bedankt allemaal.
Gulcan
Als de wonden zelf pijn doen
https://www.tandarts.nl/mondzorg/gebit/verstandskies/vragen
Je kan altijd even bellen voor overleg en advies met de behandelaar.
Als antwoord op Als de wonden zelf pijn doen door Chris888
zeker als je zelfs ontsteking hebt "op" de hechtingen.
Ik zou als de bliksem terug naar de tandarts gaan...
Ik heb het jàren geleden ook meegemaakt, de hechtingen moesten eruit, de tandarts heeft de wonde zo goed mogelijk proper gemaakt en hiervoor zelfs wat tandvlees verwijderd. Ik moest antibiotica nemen en spoelen met chloorhexidine. Het heeft lang geduurd eer het helemaal genezen was...
Als antwoord op Als de wonden zelf pijn doen door Hildevdh
Als antwoord op Als de wonden zelf pijn doen door Despox
en daar moet je het dan mee doen.... ?
15 paracetamols? Gezond kan dit niet zijn en blijkbaar helpt dit ook niet tegen de pijn....
Heb je een "slechte" geur in je mond? dat kan duiden op een ontsteking.... maar bij mijn hevige ontsteking had ik dit niet.... zelfs de pus stonk niet....
Heb je een slechte smaak in je mond?
Als antwoord op Als de wonden zelf pijn doen door Hildevdh
Je kunt paracetamol en
Maar alleen als er geen contra-indicatie tegen gebruik van beide pijnstillers is.
Als antwoord op Je kunt paracetamol en door Chris888
Je kunt paracetamol en
Dat zeiden ze bij de huisartsenpost ook. Doe ik nu al twee dagen.. of t werkt? Nee..
Als antwoord op Je kunt paracetamol en door Despox
Je kunt paracetamol en
Als antwoord op Je kunt paracetamol en door vV
Je kunt paracetamol en
Als antwoord op Je kunt paracetamol en door Despox
Je kunt paracetamol en
Als je zo'n hevige pijn hebt, een draadje los zit en het rood ziet, zou ik desnoods een tandarts met wachtdienst bellen?
Als antwoord op Je kunt paracetamol en door Hildevdh
Je kunt paracetamol en