ongelijke tanden?

Author:
beugelbekkiee
Posted:
za, 08/19/2017 - 02:30
Hoi! Ik heb last van ongelijke tanden, niet als in dat de ene tand groter is dan de ander, maar ik zal het even uitleggen.
Als ik mijn kiezen op elkaar zet is de linker kant gesloten, dus de kiezen en tanden sluiten goed op elkaar, maar aan de andere kant (rechter kant) kan ik gewoon mijn tong door die "opening" steken, want mijn tanden en kiezen komen daar niet goed op elkaar en daar zit dus nog een hele opening die zo groot is dat ik mijn tong er net doorheen kan steken. Snap je 'm nog? Hahaha. Ik heb een slotjesbeugel met elastiekjes die ik alleen aan de rechterkant moet dragen. Ik heb mijn beugel nu 8 maanden en mijn elastiekjes draag ik al 3 maanden. Er is nog helemaal geen verschil met eerst, en ik ben er al onderhand 3 maanden mee bezig en mijn ortho zei in het begin dat ik na 2 maanden al resultaat zou moeten zien als ik mijn elastiekjes goed droeg etc. En dat deed ik maar er is nog geen verschil hahahah. Natuurlijk is het een kwestie van geduld, maar ik heb toch een paar vragen.
- Kan dit überhaupt nog recht worden gezet?
- Zo ja? Hoelang duurt dit ongeveer? (als je kijkt naar de informatie die ik heb gegeven want natuurlijk bepaalt de ortho het maar ja ik vraag het me toch af)
- Werken de elastiekjes wel?
- Wat doen de elastiekjes eigenlijk?
- Zijn elastiekjes wel sterk genoeg om te doen wat ze moeten doen?

Alvast bedankt!
Romy32

Je stelt goede vragen, maar zonder je tanden gezien te hebben denk ik niet dat iemand hier er echt iets over kan zeggen.
Schrijf je vragen op, en neem ze de volgende keer mee naar de orthodontist.
Die kan ze vast beantwoorden.
Met elastiekjes kan heel veel bereikt worden, dus het komt vast goed.

Succes!
ma, 08/21/2017 - 15:48 Permalink