Help!!!!!! 1 Tand naar achter gegaan terwijl ik me nachtbeugel goed draag!

Author:
Exbeugelbekdie…
Posted:
ma, 08/21/2017 - 15:44
Goede/morgen/middag/avond allemaal,

Toen ik mijn beugel nog in had had ik aangegeven dat ik mijn tanden niet recht recht vond. Orthodontist heeft mij overgehaald en gezegt dat het maar zo lijkt en dat ik verrast zou zijn als mijn beugel eruit is. Nou dat was ik zeker niet. Ondertanden waren niet 100% recht maar dat vond ik niet eens erg. Het ging mij echt om mijn boventanden waarvan aan de rechterkant de tand naast mijn rechtervoortand een klein stukkie naar achter was. Stoorde me er wel aan maar kon er nog wel meeleven. Nu paar maanden later terwijl ik mijn nachtbeugel elke avond netjes draag lijkt het alsof ik een overbeet krijg en die zelfde tand is nu meer naar achter dan eerst. Ik heb pas in September weer een controle afspraak en wil alweer opnieuw een beugel. Ligt het aan mijn nachtbeugel? Heb hem al een paar keer anders geduwd omdat het idee had dat hij niet recht zat. Wat kan hieraan doen? Want wil niet dat me tanden nogmeer naar achter schuiven en kan die overbeet nog gecorrigeerd worden met dezelfde nachtbeugel?
Romy32

Wat vervelend voor je.
Ik begrijp dat je geen spalkje achter je tanden hebt?
Meestal werkt een nachtbeugel goed hoor, maar 100% zekerheid dat het recht blijft heb je nooit.
Het is natuurlijk al bijna september, maar misschien kun je je controle-afspraak iets vervroegen?
Je kunt dan met de orthodontist bespreken wat de mogelijkheden zijn voor je probleem.
Soms kan de nachtbeugel gebruikt worden om nog heel kleine correcties te doen. De nachtbeugel moet dan wat worden aangepast.
Soms is het echt nodig om weer tijdelijk een beugel te nemen.
Maar dat kan alleen je orthodontist je vertellen.

Succes ermee!
ma, 08/21/2017 - 16:08 Permalink