Bult wang na verwijderen verstandskies

Author:
rbbrt
Posted:
di, 08/22/2017 - 19:27
2 weken geleden zijn onder narcose mijn 4 verstandskiezen verwijdert. Prima gegaan, weinig last van gehad (op Angina na)!

Nu zat 1 kant behoorlijk dwars, beneden, en hebben ze blijkbaar flink moeten boren/breken/zagen/trekken. Ze zijn daar 25 minuten mee bezig geweest hoorde ik achteraf.
Geen pijn van gehad, alleen merkte ik dat mijn wang was vastgezet aan het kaakbot. De hechtingen zijn er inmiddels allemaal uit, maar wat op die plek blijft is een vrij dikke bult. Die zit dus echt in mn wang, ter hoogte van de verstandskies. Dat gedeelte wat dik is zat vastgenaaid over het gat dat ontstaan was.
Het doet niet echt pijn (beetje gevoelig) maar het bloed wel een beetje met poetsen. Er komt geen pus uit als je er op drukt.

Ik heb door de angina al een antibiotica kuur achter de rug, dus je zou zeggen dat als het een ontsteking was deze ook weg zou zijn gegaan?

Wat kan dit zijn? En moet ik ermee terug of kan ik het nog aankijken of de bult gaat slinken nu de hechtingen zijn opgelost?
Naar mijn idee zat de bult er gelijk na de operatie overigens.
Attach
Floortje96

Hey, gelukkig heb je geen pijn. Ik zie wel dat het ook wit is daarachter en bij mij was het zo dat het dood weefsel was wat dan uiteindelijk weg ging. De bult gaat vanzelf weg, alleen als je ook echt weer pijn krijgt of het gaat stinken (je moet ook zelf schoonmaken) dan zou ik even bellen met de chirurg.
vr, 08/25/2017 - 19:43 Permalink