Kiezen getrokken/smal gebit

Author:
N87
Posted:
zo, 10/08/2017 - 18:12
Beste Ortho's,

Ik heb nu al ruim een jaar een beugel. Hier heb ik 4 gezonde kiezen voor moeten trekken, omdat de orthodontist aangaf dat hij m'n tanden anders niet recht krijgt. Ik heb hier enorm veel slijt van. Ik had in het verleden (18jr) al een beugel gehad, daarvoor hoefde ik geen kiezen trekken. Mn gebit ging met de jaren verschuiven waardoor mijn voortanden een beetje naar voren ging steken. Uiteindelijk besloot ik op 28 jarige leeftijd weer een beugel te nemen. Omdat de rest van mijn tanden gewoon netjes stonden ging ik ervan uit dat ik geen kiezen hoefde te trekken en dat ik binnen een jaar beugelvrij zou zijn.

Helaas is dat niet zo verlopen en heb ik in vertrouwen de 4 kiezen getrokken waar ik nu enorme spijt van heb. Ik vind het resultaat erg lelijk. Ik herken m'n eigen mond niet terug. Mijn gebit en lippen zijn smaller geworden en m'n bovenlip is ingezakt. Ook mijn lach vind ik afschuwlijk. Hiervoor kreeg ik altijd complimenten over m'n lach maar het ziet er nu uit. Verder voel ik een ruimtegebrek in mijn mond. Mijn tong duwt telkens tegen m'n tanden. Ik moet nog ongeveer een jaar en weet niet wat ik hier verder aan kan doen en of dit probleem nog valt op te lossen.

Kan iemand me aub advies geven hierover, want het kijken in de spiegel maakt me niet bepaald vrolijk..