Onverklaarbare kiespijn / zenuwpijn?

Author:
Rogue84
Posted:
vr, 10/20/2017 - 22:26
Misschien heeft iemand hier ervaring mee of een verklaring voor.. ik kan maar niks vinden op internet.
Ik heb al een kleine week kiespijn of zenuwpijn. Meestal op dezelfde plek (linksonder) maar soms linksboven. Het is een zeurende, constant aanwezige pijn die niet door kauwen of kou of warmte erger of minder wordt. Deze pijn werd een paar dagen terug zo hevig dat ik de tandarts gebeld heb. Ik vermoedde een wortelpunt- of zenuwontsteking. Ik heb in dat gebied een aantal grote maar niet extreem diepe (te dicht bij zenuw) vullingen. Foto's boven en onder wezen op niets uit, alle kiezen reageerden ERG gevoelig op de kou-test. (Zowel boven als onder). Alles zag er goed uit. Omdat de pijn moeilijk te localiseren was, was het lastig zomaar te besluiten tot een wkb. Pijn was niet te harden dus volgende dag terug. OPG gemaakt, geen bijzonderheden. Eerst de ene kies (waar de pijn het vaakst zat) verdoofd. Toen de pijn niet minder werd de andere kies in mijn bovenkaak verdoofd. De pijn bleef. Tandarts zei dat de pijn ws een andere oorzaak heeft. Bij de kaakchirurg geweest en die zei dat het ws overbelasting is. Ik zou misschien s nachts klemmen? Ik heb het zelf nooit gemerkt. Voel ook nooit spierpijn of stijfheid in mijn kaken dus ik betwijfel het. Alleen dus nu die verrekte zenuwpijn. De pijn trok gelukkig weg maar nu begint het sinds vandaag weer terug te komen. Pijnstillers helpen niet. Hoe kom ik hiervan af? Ik heb geen pijnlijke kaakspieren. Wel voelt mijn kaak rond de plek in mijn onderkaak gevoelig als ik er overheen wrijf. Dit is niet het soort pijn waar ik 'mee wil leren leven'. Wil er graag iets aan doen! Tips iemand?

PS: ik heb al langere tijd veel last van stijve en pijnlijke spieren mijn nek en schouders, het zit daar soms ook vast. Kan dit zenuwpijn in kiezen veroorzaken?