Sinusitis na behandeling wortelkanaal

Author:
Arif89
Posted:
vr, 10/27/2017 - 22:04
Een hele goedenavond, ik zal me voorstellen, ik ben Arif en ben 28 jaar oud. Ik heb een lange geschiedenis bij de tandarts, verschillende vullingen en wkb's overleefd..

Nu heb ik een nieuw probleem. 3 dagen geleden ben ik bij de TA geweest, omdat ik pijn had bij een kies linksboven, die reeds een wkb heeft gehad (ong jaar geleden). Ik vond het vreemd, aangezien daar geen wortels meer leven dus kan ik geen pijn voelen? Foto gemaakt, niets bijzonders te zien. Wel is een nieuwe wortelkanaal ontdekt (kleintje) die scheef in mijn kies zit? Dus hij steekt als het ware uit de kies, in of rondom de tandvlees. TA heeft 2 dingen in de wortelkanalen gestopt en toen daarmee nog een foto gemaakt, waarop je duidelijk kon zien dat ze bij de punt buiten de kies staken. Deze wortelkanaal is toen opengeveild en schoongemaakt. Bij het veilen en boren voelde ik hem letterlijk mijn tandvlees in prikken/doorboren. Daarna tijdelijke vulling, ik mag over 10 dagen terugkomen.

Volgende dag doet kies nog steeds pijn, wel minder uitschieters, meer constante pijn. ik krijg last van oorpijn en een dag later ook pijn onder mijn oog(vermoeide oog), opgezwollen en geirriteerde neusholte (voelt dik net naast mijn neusvleugel). Zou dit antrumperforatie kunnen zijn? Kan niet bij mijn tandarts terecht, die is het hele weekend gesloten.

Voor ik naar de TA ging, was ik een soort van verkouden. Keelpijn, hoesten, loopneus. Toen is de pijn aan die kies ook begonnen. Na de behandeling dus ook kaakholte ontstekingen en al. Ik ben bang dat hoe langer ik wacht, hoe erger het wordt. Heb gelezen dat sinusitis na ong 10'dagen weg moet gaan. Moet ik mij zorgen maken en stappen ondernemen(kaakchirurg?) of geduldig afwachten met een dikke, irriterende, pijnlijke linkergezicht? Sorry als het allemaal onsamenhangend is, ik heb mijn best gedaan om het probleem zo goed mogelijk te beschrijven. Stel gerust vragen, beantwoord ze al te graag.

Mvg Arif