Wisselende pijnklachten al 1 jaar lang

Author:
Alexzz
Posted:
wo, 11/08/2017 - 18:35
Hallo Ieder!

Ik heb tussen 2 kiezen bovenin een pijnlijk plekje, dit plekje zeurt ook vaak qua pijn.
de pijn is zeurend en vlak van aard, of er iets tussen je tanden zit dat irriteert.

Kloppen , drukken , tikken en koud warm heeft geen effect.

1 jaar geleden is 1 kies gevuld van de probleemzone, na 4 weken kreeg ik dus deze klachten , naar mijn gevoel tussen deze kiezen. ik weer terug en Ta gaf aan dat er ook een klein gaatje in de andere kies zat, gevuld en weken klachtenvrij geweest.

Na enige weken weer dezelfde soort last gekregen, ik weer naar de Ta en die gaf aan niks te zien. na 7 dagen was de pijn weg. Weken later weer 5-7 dagen die rare pijn.
in de zomervakantie, weer deze pijn, ik was het nu na 6 keer een beetje zat en dus op mijn vakantie adres in het buitenland de TA weer opgezocht, die heeft foto s genomen en testjes gedaan, en die gaf aan de de vulling lekt , dus halve kies uitgeboord en hup weer een vulling erin.

2 weken pijn last gehouden , meer dan 'normaal' maar weer niet bij drukken , poetsen koud warm enz, steeds datzelfde gevoel, net of je een stukje eten tussen je tanden hebt dat irriteert.

weer weken pijn vrij geweest en dan weer pijn , grofweg 3 weken geen last , dan weer week wel. Vandaag heb ik het weer , weer klachten. ik ben een beetje radeloos geen TA die weet wat dit is, of ze denken dat ik mij aanstel. Wat kan dit zijn , aan de andere kant is 1 kies getrokken en de verstandskies , een kennis gaf aan dat dit mogelijk chronische tandpijn-zenuwpijn oplevert , maar aan de andere kant van de kaak? alle andere tanden, kiezen zijn onderhouden door de TA. Ik poets , floss , en heb een tandenborstel van 250 euro, maar niks helpt echt.

Ik denk er sterk aan om de 2 kiezen te trekken en dan voor een inplant te gaan..... maar dat doe je ook niet zo een , twee , drie, ben nou niet echt een held.

Hoop iets van iemand te horen,
Alex
Lieneke

Lijkt mij eerst zaak een goede diagnose te krijgen en daarop het behandelplan aan te passen. Getrokken wordt er pas als er echt geen andere goede optie is.
Het klinkt inderdaad als een chronische ontsteking...een wortelkanaalbehandeling is dan op zijn plaats. Maar het kan ook wat anders zijn, dus laat de tandarts er nog eens goed naar kijken.
Je beschrijft jouw hulpmiddelen voor het gebit, maar zijn dit wel de juiste en ga je er goed mee om? Een mondhygiënist kan je helpen om andere problemen te voorkomen en te bekijken of dit de goede middelen voor je zijn en kan je leren hoe ermee om te gaan.
do, 11/09/2017 - 11:14 Permalink