Hallo,
Weet niet of mijn vraag hier mag staan, maar ik gok het er even op.
Sinds anderhalve week heb ik afentoe pijn. De (zeurderige) pijn treed eigenlijk vooral s’avonds op, na het poetsen. Blijft even aanhouden (uurtje/anderhalf uur) en verdwijnt dan gewoon weer. Pijn lijkt te komen vanuit m’n tandvlees/ bovenkaak en afentoe uit te stralen naar m’n hoektand. Tandvlees is gevoelig. Maar heb meer NIET pijn, dan wel. Geen pijn bij het eten, zoet of zuur. Afentoe een reactie op koud of warm, niet continue. Wat kan het zijn?
Natuurlijk kan ik naar de tandarts gaan, maar als het niet perse hoeft.... Ik ga er dan vanuit dat ze dan foto’s willen maken (logisch), maar dat is voor mij altijd een vreselijk iets (gevoelige kokhalsreflex).
Alvast heel erg bedankt.
Weet niet of mijn vraag hier mag staan, maar ik gok het er even op.
Sinds anderhalve week heb ik afentoe pijn. De (zeurderige) pijn treed eigenlijk vooral s’avonds op, na het poetsen. Blijft even aanhouden (uurtje/anderhalf uur) en verdwijnt dan gewoon weer. Pijn lijkt te komen vanuit m’n tandvlees/ bovenkaak en afentoe uit te stralen naar m’n hoektand. Tandvlees is gevoelig. Maar heb meer NIET pijn, dan wel. Geen pijn bij het eten, zoet of zuur. Afentoe een reactie op koud of warm, niet continue. Wat kan het zijn?
Natuurlijk kan ik naar de tandarts gaan, maar als het niet perse hoeft.... Ik ga er dan vanuit dat ze dan foto’s willen maken (logisch), maar dat is voor mij altijd een vreselijk iets (gevoelige kokhalsreflex).
Alvast heel erg bedankt.
Hmm...wellicht een fractuur
Als antwoord op Hmm...wellicht een fractuur door Lieneke
Ben vanochtend naar de huisarts geweest, omdat ik gisterenavond na het tandenpoetsen echt het gevoel had, dat het vanuit m’n kaak kwam. De huisarts heeft gevoeld en gekeken (ook binnenkant mond), en hij voelde/zag geen zwellingen of verdikkingen. Binnenkant van mijn mond zag er ook rustig uit. Maar hij voelde wel dat m’n kaakgewrichten ‘verschuiven/klikken’ bij het open en dichtdoen
van mijn mond. Hij heeft me doorverwezen naar een kaakfysiotherapeut, daar moet ik volgende week maandag heen.
Mocht dit geen verbetering geven, ga ik uiteraard wel naar de tandarts!
Als antwoord op Hmm...wellicht een fractuur door Sanne-C
Als antwoord op Hmm...wellicht een fractuur door vV