Hoe lang kan ik het plaatsen van een implantaat uit stellen?

Author:
Andries67
Posted:
ma, 12/11/2017 - 21:40
Hallo allemaal,

Ik loop al vanaf augustus rond zonder een kies rechtsboven. Voor januari 2018 staat een implantaat geplanned om die ruimte op te vullen. Gaat wel even zo'n 1400 euro kosten. Dat heb ik even niet en ik vraag me af of ik niet eerst een jaar een aanvullende tandartsverzekering moet afsluiten zodat ik in 2019 nog een vergoeding kan claimen. (je moet immers eerst een jaar zo'n verzekering hebben).

Maar: kan ik wel zo lang wachten met zo'n ruimte tussen m'n kiezen/tanden? Gaat dat niet dichtgroeien, naar elkaar toe of hoe zal ik het noemen??? Wandelen wordt het geloof ik ook wel eens genoemd. De tandarts zei dat een paar maanden geen kwaad kon maar langer wachten vond hij niet wenselijk. Klopt dat?

Graag jullie mening/ervaring/alternatieven/goede raad. Alvast bedankt voor de moeite.
vV

is niet heel zwart-wit. bovenkant is het risico op verschuivingen wel veel kleiner dan onder. Hangt ook heel erg van situatie af. Grootste risico is dat de achterste kies wat naar voren schuift of kantelt (dat laatste gebeurt boven niet heel erg snel). mbt aanvullende verzekeringen: zou ik persoonlijk niet op richten, gezien de premies voor polissen die een redelijke vergoeding geven voor dit soort zaken. bent heel snel aan extra premie een voordeel van vergoeding kwijt. Naast dat kan het zomaar zijn dat polisvoorwaarden in negatieve in veranderd zijn tegen de tijd dat u het ervoor wilt gebruiken. (zie vergelijkmondzorg punt nl)Vooralsnog valt dit soort kosten onder regeling aftrek ziektekosten. wellicht is daar wat haalbaar. Moet dan wel alles (implantaat en kroon) in 1 jaar doen en ook betaald hebben.
di, 12/12/2017 - 11:53 Permalink