Orthodontie (boven de 18) en vergoeding nieuwe verzekering

Author:
ed1973
Posted:
do, 12/28/2017 - 12:40
Goedendag,

Ik heb in mijn leven 2x een beugel gehad, echter ondanks de 2 spiralen achter boven- en ondertanden, zijn de tanden weer gaan wijken en zit er ruimte tussen.
Zeer frustrerend, want er is mij gezegd, dat die spiraal ervoor zorgt, dat de tanden op zijn plek blijven staan. Helaas is dit niet het geval en wil ik met mijn 44 jaar dit definitief opgelost hebben. (wil standaard beugel met 'onzichtbare' witte keramische slotjes, of Invisalign).

Echter mijn verzekering dekt dit niet en er is mij aangeraden om over te stappen naar een verzekering met aanvullende dekking.
Toen ik een orthodontist (klant van mij) hierover sprak zei hij : Je moet kiezen voor een aanvullende verzekering, dit is zeker lonend, omdat je dan 500 Euro betaalt en vaak 1500 Euro uitgekeerd krijgt. Toen ik zei: Moet ik me daar niet schuldig over voelen ? Hij: Nee hoor, want dat bedrag wordt uitgesmeerd over andere mensen die ook een aanvullende verzekering hebben en die daar geen gebruik van maken.

Via een zorgverzekeringsvergelijkings website, kon ik precies invullen wat ik wilde hebben en kwam ik uit op een verzekering (weet niet of ik de verzekeraar hier mag vermelden), die heeft een soort van Tand Best aanvullende verzekering voor 43.75 Euro per maand, waarvoor ik dan extra krijg:

Tandheelkundige zorg vanaf 18 jaar : 80% vergoeding tot € 1000,- per jaar (100% vergoeding voor periodieke controle (C11) en probleemgericht consult (C13).)
Tand Ongevallen: tandheelkundige kosten na een ongeval : Max. € 10.000,- per ongeval
Orthodontie vanaf 18 jaar : € 1.500,- eenmalig

Wanneer ik verder zocht op hun website kwam ik dit tegen :

Acceptatievoorwaarden

Kiest u voor Tand Best? Dan gelden er acceptatievoorwaarden. Zo kijken we bijvoorbeeld of u regelmatig uw gebit laat controleren. En wij vragen u ook of u/uw gezinsleden binnenkort bepaalde behandelingen denken nodig te hebben zoals orthodontie.

Wat raden jullie mij aan ? De verzekering bellen om te vragen hoe het zit ? Ik neem aan, dat zij mij weigeren, als zij erachter komen dat ik de verzekering afsluit, omdat ik een beugel vergoed wil hebben ? Hebben jullie hints en tips ? Of misschien een advies, welke verzekering beter bij mij past ?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Mvg,

Ed
ed1973

Klopt het dat je bij elke nieuwe aanvullende verzekering acceptatie hebt , zoals :

Bijvoorbeeld dat u jaarlijks uw gebit laat controleren, geen grote behandelingen verwacht of een beugel in de planning hebt. Wij gaan dit na als u deze tandartsverzekering afsluit.

Elke verzekering gecontroleerd, en mijn conclusie is : Vrijwel elke verzekering heeft acceptatie voor orthodontie, en eigenlijk allemaal wel een wachttijd van 1 jaar als het ware.
do, 12/28/2017 - 21:28 Permalink