Vraag over chronische ontsteking tussen 2 tanden?

Author:
Marc14021970
Posted:
za, 12/30/2017 - 04:43
Ik had al jaren regelmatig last van een chronische ontsteking die tussen 2 reeds al ontzenuwde voortanden zat.
Wanneer ik mijn boven en onderkaak op elkaar deed, dan merkte ik af en toe dat 1 tand precies omhoog werd geduwd door de ontsteking die eronder zat en de tand zat ook precies wat los.
De tandarts had een jaar of 5 geleden toen een foto gemaakt en daarop was de ontsteking te zien tussen beide tanden.
De tand die dan omhoog kwam was ook gevoelig als men ertegen tikte.
Hij zei dat het een chronische ontsteking was en dat ik beide tanden daardoor ooit zou verliezen.
Ik moest het in de gaten houden en wanneer de ontsteking te fel werd dan kreeg ik antibiotica voorgeschreven om de ontsteking wat onder controle te houden vertelde hij me.
In die jaren heb ik maar 1 maal antibiotica gehad omdat het steeds maar enkele dagen duurde dat die ene tand omhoog kwam en daarna merkte ik er soms weer enkele weken niet echt veel van.
Nu is die tandarts gestopt als tandarts doordat hij een zwaar fietsongeval heeft gehad en ben ik dus op zoek moeten gaan naar een andere tandarts.
De laatste tijd kreeg ik steeds meer last van de ontsteking aan die voortanden en vertelde het ganse verhaal aan de nieuwe tandarts.
Toen heeft die ook een foto gemaakt en zei me dat 1 van beide eerder ontzenuwde tanden precies niet diep genoeg ontzenuwt was. Dat was op de foto te zien aan de opvulling in de tand van de tand.
En dat was die ook de tand die steeds omhoog kwam en gevoelig voor tikken was.
Hij stelde voor om de tand opnieuw open te maken en opnieuw maar nu dieper te ontzenuwen.
Het was het proberen waard maar was niet zeker dat het wat zou helpen aan de ontsteking zei hij.
Want die ontsteking zat er dus al vele jaren.
Nu zijn we anderhalve maand verder na de behandeling en ik moet zeggen dat ik precies zo goed als nergens last meer van heb.
De tand komt voorlopig niet meer omhoog en zit niet meer zo los en ook het tikken ertegen is veel minder gevoelig.
Zou dit dus kunnen dat doordat die tand jaren geleden niet diep genoeg was ontzenuwd dat er daardoor een ontsteking onder zat?
Dan zou ik die nieuwe tandarts eeuwig dankbaar moeten zijn.