periocoronitis

Author:
Maneschijn
Posted:
zo, 02/25/2018 - 17:27
Hallo hallo,

Ik heb in de onderkaak 1 verstandskies die niet geheel is doorgekomen. Er ligt nog een flapje tandvlees overheen..
Ik poets het gebied wel heel goed, trek zelfs mijn wang een stukje naar voren om er goed bij te kunnen met de tandenborstel.

Nu begon het daar enorm pijn te doen twee dagen terug en ik kreeg last van een vieze geur/smaak. Google is your friend, dus ik vermoed dat ik al weet wat het is: periocoronitis

Dus ik met tandenstokers en een minizaklampje tussen mn tanden (licht om het goed te zien) daar wroeten. Vooral onder dat tandvleesflapje gewroet (ik kon de kroon eronder voelen, dat tandvlees hecht dus echt niet). Ik haalde er een aantal hele kleine stukjes voedsel onder weg. Het begon ook enorm te bloeden. En naar mijn mening stinkt het ook. Ik vind de pijn overigens wel meevallen.

Daarna heb ik een plastic spuitje gevuld met verdunde waterstofperoxide het gebied daar gespoeld, terwijl ik het tandvlees op de kies wat opzij schoof met een tandenstoker om er goed bij de kunnen. Nu kauw ik op een gaasje doordrenkt met waterstofperoxide. Een zoutwater gedrenkt gaasje ga ik ook nog proberen.

Wat kan ik nog doen om dit te voorkomen/genezen? Iedere dag stokeren onder het tandvleesflapje en spoelen? Ik wil die verstandskies het liefst houden, ik lees dat ze het tandvlees erop ook kunnen wegsnijden?
vV

waarom zou je hem willen houden wanneer ie alleen maar problemen bezorgt? eea hangt af van kans normale doorkomst. Je loopt ook nog risico dat de kies ervoor schade oploopt in sommige gevallen. ik zou dit echt even door de tandarts laten beoordelen, foto maken, dan kan je op basis van goede argumenten beslissen wat te doen (niets doen is ook een optie altijd natuurlijk).
ma, 02/26/2018 - 10:29 Permalink