Diepe vulling

Author:
Bergp
Posted:
wo, 03/21/2018 - 08:58
Bij mij is twee weken geleden een diepe vulling gezet (kies, voor mij linksboven) die dicht bij mijn zenuw ligt. Tandarts gaf al aan dat ik hier last van zou kunnen krijgen en dat dit 2 kanten opkan, zenuw herstelt zich of niet en zal dan zenuwbehandeling moeten ondergaan. Begin veel last gehad met steken en napijn in een soort golvende beweging. Merkte wel dat de hevigheid heel langzaam wat minder werd. Ook kwamen de pijnscheuten minder vaak en eigenlijk alleen nog vrij heftig bij koud en warm. Toch gisteren contact opgenomen met de tandarts om te vragen of dit proces normaal is en die gaf aan kom maar even langs. Hier kreeg ik vervolgens de “koude” watjes test en had hier niet zo heel veel last van. Pas later merkte ik dat een kies die naast de bewuste kies met diepe vulling ineens heel veel pijn deed. Ook foto gemaakt maar alles zag er goed uit. Tandarts vond het te vroeg om de kies weer open te maken en moet nu weer even afwachten. Pijn komt nog af en toe maar heb wel het idee dat weer wat erger is na deze test, is dit normaal ?
vV

kan op en neer gaan. Lastige is dat het best kan gebeuren dat hij nu eerst een tijd rustig wordt, en dat met een aantal maanden het zonder aanwijsbare trigger alsnog misgaat. Is niets concreets over te zeggen eigenlijk, behalve dat reactie op koud meestal de heftigste is die het langste aanhoudt, en dat er ingegrepen moet worden wanneer spoelen met koud water juist pijn verlicht. Dit is trouwens nog steeds een stadium dat op een foto niets zichtbaar zal zijn.
wo, 03/21/2018 - 12:43 Permalink