Vieze smaak, wit spul na verstandskies verwijderen

Author:
KirstenL
Posted:
di, 04/10/2018 - 22:42
Hallo,

Ik heb een vraag.
Vorige week donderdag (5 april) is mijn verstandskies rechtsonder operatief verwijderd door de kaakchirurg. De verstandskies was een heel klein stukje doorgekomen. Het tandvlees dat erover heen lag, begon te ontsteken (rood en pijnlijk). De wond is gehecht.

De eerste twee dagen na de ingreep gingen best goed. Ik slik al chronisch tramadol en mocht dit combineren met paracetamol. Op dag 3 en 4 werd de pijn niet meer te houden. Slapen ging niet, lopen ging niet. Het klopte enorm, bonkend en stekend en duwend. De pijn straalde uit naar mijn oor en keel. Vanaf dag 4 kreeg ik regelmatig een vieze, bittere smaak in mijn mond.

Gisteren gebeld en ik kon terecht. De mondhygiëniste heeft de (oplosbare) hechtingen toch verwijderd, verder zag het er prima uit zei ze. Ik kreeg een monoject mee, om de etensresten uit te spoelen. Die waren er waarschijnlijk toch in blijven zitten. Ondanks 4x tandenpoetsen en spoelen met chloorhexidine.

Ik spoel nu ook nog met lauw zout water en de monoject. Er komt dan een ongelofelijke stank en vieze smaak uit de wond. De vieze smaak wordt veroorzaakt door wit spul, dat uit de wond komt. Dat zit er iedere keer als ik de vieze smaak proef. Volgens het ziekenhuis komt dit vaker voor.

Wat vinden jullie hiervan? De smerige smaak met het witte spul baart mij zorgen. Ik slik 3x daags tramadol en 8 paracetamol per dag. Werkt het enigszins uit, dan komt de pijn meteen terug. Bonkend, ook in m'n oor en kaak. Anders ga ik toch maar weer bellen, want ik wil erger voorkomen.

Hebben meer van jullie die vieze smaak en wit prut meegemaakt?

Alvast bedankt!