Tandlaag eraf?

Author:
Tuphlos
Posted:
vr, 05/04/2018 - 13:41
Beste ,

Sinds een half jaar / jaar gaat het ''glazuur?'' van mijn tanden af. Over het algemeen zijn ze ook wel veel geler geworden.
Ik merk dat het ook met de weken erger wordt. Het begon achterin en het verplaatst zich nu langzaam naar voren.

Een week geleden had ik een afspraak bij de tandarts , maar ze was ziek en de afspraak is dus verzet naar het einde van de maand.

Ik heb geprobeerd te achterhalen wat ik heb verandert aan mijn eet/drink patroon. En of ik wellicht verkeerd en of verkeerd poets.

- Ik gebruik al jaren Sensodyne Pro Glasur daily protection.

- Een Sensodyne tandenborstel met een hele zachte borstel sinds een maand.

- Ik heb altijd te hard gepoetst met enorm veel druk. Ik wist niet dat dat kwaad kon. Heb dat sinds 2 maanden verandert.
Ik poets nu met 2 a 3 vingers voor een niet al te grote druk. Ook heb ik altijd met een roterende beweging gepoetst.

- Wel ben ik sinds een jaar begonnen met 2 a 3 bakken koffie per dag met daarin een aantal thee lepels honing.

- Ik drink 1 tot 1 ½ liter melk per dag. Voor de rest 2 liter water met Teissere 0% suiker limonade.

- Elke dag een eiwit shake met granen / eetlepel pindakaas en Whey.

- Ik rook niet , geen alcohol en geen energie blikjes.

- Sinds een half jaar heb ik een bitje tegen slaap apneu. Wat ik gedurende nacht moet dragen.

Graag zou ik willen weten wat hiervan de oorzaak is. En wat eventueel de mogelijkheden zijn.

Ik zal een niet charmante foto uploaden , hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Mijn dank is groot
Attach
vV

foto is niet scherp... maar wat ik wel zie lijkt een combinatie van caries en erosie. Ik zou dus zsm de tandarts consulteren en eventueel de MH voor beoordeling en begeleiding bij herkennen en aanpakken van de oorzaken.
https://moniquevandervloed.nl/review-teisseire-zero-limonadesiroop/ lees mn het laatste stukje eens. Behalve dat het dus blijkbaar weldegelijk suikers bevat bevat het dus ook zuren. Al met al samen met die honing heb je denk ik veel te veel momenten op de dag dat het gebit in aanraking komt met verkeerde zaken. Gewoon water zonder iets erin maak je al een grote stap mee.
ma, 05/07/2018 - 10:08 Permalink