Is dit normaal?!

Author:
Lissaa44
Posted:
vr, 06/01/2018 - 22:08
Hallo allemaal!

Ik ben 19 jaar oud en heb nooit problemen met mijn gebit gehad. Heb in al die jaren maar 1 vulling. Tot dat 3 weken geleden een stuk van mijn kies afbrak. Vermoedde een gaatje. Meteen naar de tandarts gegaan, een nieuwe omdat ik bang was voor mijn oude. Deze is gevuld. Helaas heeft de zenuw het niet overleefd en ging dit gepaard met vreselijke kiespijn. Gisteren een wortelkanaalbehandeling ondergaan die volgende week wordt afgemaakt. Er zijn röntgenfotos gemaakt en wat blijkt? Er zit een diep gat onder mijn vulling, wortelkanaalbehandeling nodig terwijl ik hier absoluut niks van voel. Mijn nieuwe tandarts is gaan “zoeken” naar andere problemen op de foto en ontdekte 6 andere plekjes. Kon je nog geen eens gaatjes noemen. Meneer kwam meteen aan met een begroting: 1400 (!!!!!) euro voor nog 2 kanaalbehandelingen en het boren van gaatjes die nog geen eens echt goed zichtbaar zijn en die ik ook niet voel. Ik vind dit ronduit afzetterij. Zijn dit normale prijzen? Ik weiger om al deze behandelingen te ondergaan, het geld groeit niet op m’n rug. Zijn assistent vond ik ronduit kleinerend en was ervan overtuigd dat ik teveel suiker naar binnenwerk (terwijl dit helemaal niet zo is). Ik vind de bedragen echt belachelijk. Iemand hier ervaring mee?