Nog steeds kiespijn

Author:
YM
Posted:
di, 06/05/2018 - 07:43
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag enorm last gekregen van een kies rechtsboven in. Een zeurende pijn die steeds erger werd. Ik had het vermoeden dat er ook een stukje van de kies was afgebroken die al een keer was opgebouwd. Tevens is er voor een aantal jaar terug al een keer een wortelkanaalbehandeling op uitgevoerd (het is een behoorlijk zwakke kies)

Zondag werd de pijn wat erger, koud/warm heeft geen invloed, er op drukken wel waardoor eten aan de andere kant zelfs lastig werd. Maandagochtend gelijk de tandarts gebeld, en kon direct langs. Hij heeft een foto gemaakt en deze zag er goed uit zei die, geen ontsteking in de wortelpunt of dergelijken. Wel inderdaad een stukje afgebroken.

Dit stukje heeft hij weer opgevuld met witte vulling (zonder verdoving daar waar er eigenlijk weinig gevoel in de kies zit/hoort te zitten). Hieraan geen pijn gevoeld. De tandarts zei dat hij hoopte dat er nu wat meee rust in de kies kwam.

Zodra de ibuprofen uit was gewerkt (ingenomen voor tandarts bezoek) begon ik die kiespijn weer te voelen. De hele dag door was hij erg aanwezig, vannacht zelfs zo erg dat ik er wakker van werd en weer aspirine in heb genomen om de pijn te sussen. Zolang ik dat doe Is het draaglijk, maar zodra ze uitwerken is de pijn behoorlijk.

Is dit normaal? Kan het zijn dat de tand moet herstellen van het afgebroken stuk (dit was al aardig wat weken afgebroken) en rust moet krijgen of is hier wel degelijk wat anders aan de hand?

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen!