Verstandskies getrokken, pijn in kaak

Author:
Anoniem1995
Posted:
do, 07/12/2018 - 08:19
Hi allemaal,

Afgelopen vrijdagochtend heb ik mijn verstandskies laten verwijderen, linksonder. Boven heb ik ze niet (nooit gehad), dus het werd alleen linksonder. Ging allemaal voorspoedig, de kaakchirurg wilde zelfs dat iedere behandeling zo makkelijk ging :)
Er zitten 2 oplosbare hechtingen in en ik mocht naar huis met pijnstillers (brufen 600 3x per dag + eventueel daar 2 paracetamol bij). Zo gezegd zo gedaan: vrijdag en zaterdag met een coolpack op de bank gezeten, amper last. Ging allemaal helemaal goed, zolang ik die pijnstillers maar goed innam. Zaterdagavond zelfs naar een verjaardag gegaan (niet gedronken uiteraard) en zondag hele dag lekker thuis gebleven (1x pijnstillers minder, omdat ik niet thuis was en meer niet bij mij had). Maandag ging het wat minder, dus hup weer een bups pijnstillers erin.

Vanaf toen ging ht eigenlijk steeds minder. Het gat werd iets groter, ondanks de hechtingen. Eten gaat goed, spoel nog altijd met perio-aid. De wond zelf doet niet heel veel pijn, dat gaat prima. Het zijn meer de kiezen ervoor, mijn kaak en het gewricht.. Het is stijf, klopt af en toe en is gewoon een zeurende pijn. Gister heb ik de kaakchirurg gebeld en de assistente zei dat ik het goed schoon moest houden en vrijdagochtend terug moet bellen mocht het niet verbeteren. Zij dacht zelf dat het allemaal wel goed zat, het was pas 5 dagen geleden. Het voelt ook alsof mn kies die ervoor ligt (nu mn achterste kies) wat verschoven is en anders aansluit op mijn bovenste kies, wat soms niet lekker voelt.

Ik ben nu meer op zoek naar ervaringen. Heeft het bij jullie ook ruim een week geduurd voor het over was? Soms voel ik mijn zenuw steken, lijkt mij ook normaal omdat het toch allemaal eruit getrokken is?

Het was mijn eerste keer en ik ben heel erg bang voor ontsteking. Volgende week vier ik mijn verjaardag en heb ik een festival, dus hoop heel erg dat het dan voorbij is!