Gaatje vullen, WKB, kies getrokken en nog steeds pijn..

Author:
charlottez
Posted:
ma, 07/23/2018 - 10:42
Hallo allemaal,

Ik heb eerder al eens een berichtje geplaatst, maar begin toch steeds hopelozer te worden. Hier het complete verhaal opgesomd;

- 6 maanden geleden ging ik zonder problemen naar de tandarts
- er werden 2 gaatjes geconstateerd en deze zijn direct gevuld
- beide kiezen zaten naast elkaar waarvan element nummer 36 de problemen geeft en die daar achter niet
- Na het vullen heb ik enorme last van die kies gekregen. Ik kon er niet meer mee eten of m’n kiezen op elkaar zetten. Ik kreeg dan hele diepe scherpe steken
- volgens de tandarts was dit normaal, maar na een paar weken moest ik toch terugkomen
- bovenste laagje is opnieuw gevuld (ook getest op ontsteking maar hier was geen sprake van)
- kies was totaal niet te verdoven dus ontzettend veel pijn gehad
- steken waren iets minder snel aanwezig, maar kon er nog steeds niet mee kauwen
- tandarts schoof mij vooruit iedere keer en wist het eigenlijk ook niet meer. Zelf was ik inmiddels erg gespannen en angstig geworden. Dat ik angstig ben is ook bekend bij tandarts, maar nog werd ik niet geholpen.
- uiteindelijk bij een narcose tandarts uitgekomen. Hij heeft het nogmaals afgevlakt omdat de kies nu al een paar maanden overbelast werd. Hij hoopte dat dat zou helpen
- helaas, de steken bleven en inmiddels begon die kies ontzettend te zeuren
- onder narcose een wortelkanaalbehandeling gehad. Tandarts was bijna 2,5 uur bezig, maar alles was goed gelukt dus hij was erg tevreden. Het moest nu wel overgaan, maar ik moest het weer even de tijd geven
- de dag daarna merkte ik al verschil. Ik had niet veel napijn en de steken waren weer minder snel aanwezig. Kon nog geen broodkorsten of bijvoorbeeld wat taaier vlees eten, maar wel weer brood zonder korsten etc. Ik hoopte dat dit steeds beter zou worden
- wederom helaas. Het gezeur kwam terug en de steken zijn nooit verder afgenomen.
- voor de zekerheid een AB kuur van 7 dagen, maar dit deed niets. Tandarts gaf (wederom) aan dat het inderdaad niet ontstoken was
- de WKB had het gevoel uit de kies moeten halen, maar dit is zeker niet gebeurd.

Na 5,5 maand pijn en veel stress is hij er uiteindelijk maar uitgehaald. Dit gebeurde onder narcose. De kies wou er absoluut niet uit. De kies erachter is beschadigd (stuk afgebroken en ik zie een barst lopen aan de kant van de getrokken kies) en hij is ruim 40 minuten bezig geweest om hem eruit te krijgen. De kies zelf heb ik nooit gezien, want die was al opgeruimd toen ik wakker werd gaven ze aan.

Dit is nu 10 dagen geleden en ik heb nog steeds erg veel pijn. Ik ben nu 4 dagen opweg met wederom een AB kuur van een week en slik heel veel pijnstilling. De kies ervoor doet veel zeer, maar volgens mij straalt dit uit vanuit dat gat. Zodra ik mijn tong alleen maar tegen die kies ervoor leg doet het al zeer. Ik heb alles netjes gevolgd. Goed schoongehouden en 2 maal daags gespoeld met corsodyl. Toch ging het na een paar dagen steeds slechter en kreeg ik meer pijn. Zodra er eten of drinken in dat gat komt en ik het eruit wil spoelen door een beetje water er doorheen te laten gaan komt de ergste pijn. Inmiddels doe ik op aanraden van iemand anders een paar keer per dag spoelen met waterstofperoxide en een monoject. Er komt geen troep uit, maar dit geeft wel tijdelijk verlichting. Het spoelen opzich is niet zo fijn, maar na een paar minuten doet het beduidend minder pijn (zolang ik niet eet en drink, want dan begint het opnieuw). Opzich ziet alles er wel rustig uit, maar wat zich daar diep onderin afspeelt is mij een vraag.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik hoopte na de WKB eindelijk van het probleem af te zijn.. Toen in ieder geval na het trekken.. inmiddels loop ik al 6 maanden met veel pijn, is de kies eruit en nog heb ik (weliswaar een andere maar toch) nog steeds veel pijn.

Ik hoop dat iemand iets weet of iets soortgelijks heeft meegemaakt en wat er toen gebeurd is.

Alvast bedankt voor eventuele reactie!

Groetjes,
Charlotte
charlottez

Als antwoord op door vV

Er zijn geen andere klachten. Het begon echt na dat vullen (klein gaatje). WKB hielp niet. Nu getrokken en meer pijn dan tevoren. Trekken is nu 10 dagen geleden. Heb het netjes schoongehouden en ik spoel nu 3 x daags met waterstofperoxide. Dat is het enige dag wat verlichting geeft, maar als ik s’ ochtends wakker wordt.. pijn, pijn, pijn en dat straalt uit naar de kies voor en achter dat gaat. Daar kan ik m’n tong dan nog niet tegen aan drukken. Antibiotica ben ik al 5 dagen mee bezig. Pijn lijkt echt uit dat gat te komen en uit te stralen naar die andere kiezen. Meest pijnlijke is als ik nadat ik iets heb gegeten wat water door dat gat laat gaan om hem zeg maar schoon te spoelen en kruimels eruit te zuigen / spoelen. Lijkt een hard wit stuk te zitten dat dan (lijkt het) mee beweegt. Zo voelt het tenminste. Dat is het pijnlijke stuk denk ik dat schot dus de wortels.
di, 07/24/2018 - 09:35 Permalink