Ontsteking na wortelkanaalbehandeling?

Author:
mdeheus
Posted:
do, 08/23/2018 - 17:47
2 dagen geleden ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaal behandeling aan mijn achterste kies.
De tandarts gaf aan dat ik er nog wel een paar dagen wat van zou kunnen voelen.
De verdoving was al wat apart. Er werd eerst een normale verdoving gegeven met 2 of 3 prikjes, en daarna een andere er bij met iets van 10 prikjes.
Behandeling ging goed, maar toen de verdoving uit begin te werken voelde ik met mijn tong dat het tandvlees achter mijn kies kapot was.
In de spiegel kon ik zien dat dat tandvlees ook heel donker was. En sorry blauwe plek leek het wel.
Nu, 2 dagen later is het nog steeds gevoelig. Als ik mijn kiezen op elkaar druk voelt het pijnlijk. Als ik nu naar het plekje achter mijn kies kijk is het wit geworden, en met mijn tong voelt mijn tandvlees kapot aan.

Kleine voorgeschiedenis: 2 en een halve maand getreden gaatje in die kies. Bij boren zenuw geraakt. Zou geen probleem zijn.
2 weken later kies te hoog en gevoelig voor kou. Iets afgeslepen en gesealed. Probleem weg.
1 week later last van die kies. Tandarts zei dat dat herstel van de zenuw was.
Pijn nam alleen maar toe en werk later een endo start gehad (halve wortelkanaal). Zou na mijn vakantie afgemaakt worden. En dat is dus 2 dagen geleden gebeurd.

Ik hen overigens alle 7 wortel kanaal
behandelingen gehad, maar deze voelt anders.
Attach
Romy32

Is er een cofferdam (rubberen lapje om de kies) gebruikt tijdens de behandeling?
Zo ja; misschien is je tandvlees dan wat beschadigd door de klem waarmee de cofferdam is vastgezet.
Dat je kies nog wat gevoelig is, is niet vreemd.
De gevoeligheid moet wel steeds wat minder worden.
za, 08/25/2018 - 13:00 Permalink