Verstandskies infectie en pril zwanger

Author:
Miss89
Posted:
zo, 08/26/2018 - 15:16
Hallo

Ik had een afgebroken kies (verstandskies) en sinds gister pijn aan, ik ben ook 6 weken zwanger. Vanochtend ben ik bij een spoed tandarts geweest en die vertelde mij na overleg van een collega uit het ziekenhuis dat het een infectie is en de zenuw is aangetast, er zou een foto gemaakt moeten worden verdoving en snijden en trekken, ik zou dan wel een miskraam krijgen omdat de vrucht deze ingreep niet overleeft zelfs zonder verdoving. Dus ik kon kiezen voor dat of doorlopen met de pijn en dan zou er minder kans Zijn op een miskraam want het zou plaatselijk en lokaal blijven en zou dan met 3 maanden terug moeten komen, ik maak me nu heel erg veel Zorgen en ben echt bang ik wil dit kindje niet kwijt. Ook kon er niks anders gedaan worden om evt te overbruggen en dan na de bevalling de kies eruit trekken.
Lieneke

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat door een behandeling de vrucht afgeworpen zou worden. Wel dat door de ontsteking zelf er meer kans is op vroeggeboorte, laaggewicht en miskraam. Ik ga het even checken bij collega’s. De stress van de pijn alleen al is echt niet ok.
ma, 08/27/2018 - 13:04 Permalink