Dringend advies nodig bij ontsteking

Author:
jorantje
Posted:
wo, 08/29/2018 - 19:19
Mijn verhaal.

januari 2017 last gekregen van mijn wang, bleek een ontsteking te zitten in mijn bovenste kies, heb een WKB gekregen
juni 2017 alweer last gekregen van de kies, 2e WKB gekregen
maart 2018 opnieuw problemen, ben doorverwezen naar de kaakchirurg, deze heeft een APEX bij mij gedaan. De kaakchirurg vertelde mij dat de ontsteking weer terug kon komen, de kies had 2 wortels aan de buitenkant en 1 aan de binnenkant, hij heeft de buitenkant opengemaakt. Helaas voor mij heb ik nu sinds vandaag weer last. Het is nooit zozeer de kies geweest maar altijd het tandvlees boven de kies. De ontsteking gaat ontzettend snel richting het kaakbot/wang. Zo als ik het nu voel kan ik denk over 5 dagen mijn mond niet meer opendoen van de pijn.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen, gewoon de kies laten trekken (bovenkant 2e kies van achter) De kaakchirurg wilt volgens mij zelf nog een 2e keer de operatie starten (commercieel gebeuren staat voorop lijkt me?!)
hermina

Hallo jorantje,
Vooropgesteld dat ik niet iemand ben die op tandheelkundig gebied deskundig is wil ik je wel iets voorleggen.
- Gezien de geschiedenis van de kies: hoe groot wordt het spontane herstel geacht te zijn.
- Hoe groot acht de kaakchirurg het positieve effect van zijn ingreep.
- Hoeveel functie heeft die kies in jouw gebit: esthetisch cq functioneel.
- wat zijn de gevolgen van nu trekken op het verdere beloop van jouw gebit
- Wat zijn de kosten hieraan verbonden (laten we wel zijn, de kans dat trekken het beste resultaat biedt is erg aannemelijk en gaat de minste kosten geven)
- Wat zijn de kosten als weer een ingreep nodig is (en alsnog niet het bevredigende resultaat oplevert)
Ik wens je veel wijsheid...
do, 08/30/2018 - 03:12 Permalink
vV

gezien het relatief korte tijdsbestek zou ik van de kc heel graag willen weten wat maakt dat herbehandeling toch een goede optie is. Dat lijkt mij alleen een goed optie wanneer vorige keer niet getracht is er het uiterste uit te halen...

Ik vermoed een probleempunt wat onbereikbaar is blijkbaar, daar moet je dan ook gewoon de consequentie uit trekken.
vr, 08/31/2018 - 14:48 Permalink
jorantje

Ben gister bij de kaakchirurg geweest, er is besloten om de kies te trekken.
Echter zit ik met het volgende.

De planning was dat ik begin november zou verhuizen naar Portugal voor een jaar, nu de kies eruit moet moet er toch iets anders voor in de plaats komen zoals een implantaat ?
vr, 08/31/2018 - 22:05 Permalink