Noodvulling

Author:
Pijnscheutje
Posted:
wo, 07/24/2019 - 12:52
Een week geleden is mijn eigen tandarts een wortelkanaalbehandeling gestart in één van mijn tanden. Er is toen een noodvulling geplaatst. De pijn hield nog 2 dagen aan maar was daarna verdwenen.

Afgelopen zondag kwam ik erachter dat de noodvulling eruit was. Maandag is er een nieuwe noodvulling geplaatst door een vervangend tandarts (dit omdat eigen tandarts op vakantie is). Ik had geen pijn, maar een nieuwe noodvulling werd door de assistente aangeraden.

Sinds de nieuwe noodvulling heb ik ineens weer pijnscheuten in deze tand. Ook is de tand erg gevoelig bij aanraken. Is dit normaal? Of kan ik beter weer contact opnemen met de vervangend tandarts. Ivm vakantie van mijn eigen tandarts en daarna mijn eigen vakantie wordt de wortelkanaalbehandeling pas begin september afgemaakt.
Lieneke

Waarschijnlijk was de druk er lekker af toen de noodvulling eruit was. Hebben ze wel opnieuw even gereinigd/gespoeld voordat de nieuwe noodvulling erin kwam? Naklachten van een wkb kunnen altijd even duren. Neemt de pijn af in de loop van tijd na de noodvulling? Als je er echt pijnstilling voor moet nemen, niet van kunt slapen (niet zo moeilijk met dit weer....) even de dienstdoende tandarts bellen.
vr, 07/26/2019 - 08:42 Permalink
Pijnscheutje

Als antwoord op door Lieneke

Bedankt voor je reactie. De pijn nam helaas niet af, dus ik ben gisteren nog even langs de tandarts geweest. De noodvulling is vervangen en vooraf is het gat inderdaad goed gereinigd. De pijn is nu weg gelukkig. Hopelijk houdt deze noodvulling het vol tot de tweede behandeling. All vrees ik het ergste als ik zie hoe snel de noodvulling slijt. Terwijl ik niet met die kant kauw.

Afwachten... in ieder geval fijn om nu pijnvrij te zijn.
za, 07/27/2019 - 23:16 Permalink