k wil graag mijn voortanden laten corrigeren.
Eén voortand staat inmiddels zover naar voren dat hij de tand ernaast naar achteren duwt. Ook de tanden ernaast, incl een oude kroon zijn niet meer mooi. Het komt erop neer dat ik 4 tanden wil laten vervangen door kronen.
Mijn tandarts geeft verschillende opties:
- de tand die naar voren staat afslijpen en kroon plaatsen. Er moet zoveel worden afgeslepen, dat de zenuw moet worden gedood.
- alternatief is deze (hoek)tand trekken en een dummy plaatsen naast de andere kronen. Dit laatste lijkt hem het mooiste resultaat geven, hij zal deze na enige tijd opnieuw plaatsen ivm de nawerking van de getrokken tand.
Maar: hoe duurzaam is een dummy? Welke gevolgen heeft het trekken van mijn voortand?
ik twijfel, wat de beste optie is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt,
Mya
Eén voortand staat inmiddels zover naar voren dat hij de tand ernaast naar achteren duwt. Ook de tanden ernaast, incl een oude kroon zijn niet meer mooi. Het komt erop neer dat ik 4 tanden wil laten vervangen door kronen.
Mijn tandarts geeft verschillende opties:
- de tand die naar voren staat afslijpen en kroon plaatsen. Er moet zoveel worden afgeslepen, dat de zenuw moet worden gedood.
- alternatief is deze (hoek)tand trekken en een dummy plaatsen naast de andere kronen. Dit laatste lijkt hem het mooiste resultaat geven, hij zal deze na enige tijd opnieuw plaatsen ivm de nawerking van de getrokken tand.
Maar: hoe duurzaam is een dummy? Welke gevolgen heeft het trekken van mijn voortand?
ik twijfel, wat de beste optie is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt,
Mya
sorry maar zonder beeld van
Een dummy zit vast aan de
Als antwoord op sorry maar zonder beeld van door vV
Ik vind trekken van de hoektand ook nogal drastisch, maar omdat er anders veel van de tand moet worden afgeslepen + zenuw gedood, lijkt het kiezen tussen 2 kwaden. Mijn tandarts laat de keuze bij mij, logisch, maar ik vind ook lastig om te kiezen. Wat hem betreft is trekken geen slecht alternatief, sterker hij denkt dat dit wellicht het best zal uitpakken. Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om zonder beeld iets zinnigs te zeggen.
Nogmaals dank in ieder geval.
Vriendelijke groeten,
Mya
Als antwoord op sorry maar zonder beeld van door Mya