Ik heb een tijd lang vanwege allerlei financiële perikelen tandartsbezoek moeten uitstellen. Nu kan dat wel weer er zijn wat kiezen getrokken die dreigden te gaan ontsteken. Beneden heb ik de meeste tanden nog, enkele kiezen ontbreken maar er staan er nog een paar aan beide zijden. Boventanden zijn in het midden allemaal al lang weg en ik heb een tijd een "plaatje" gehad dat niet goed bleef zitten (ook al weer een jaar of 7 geleden omdat toen de financiële ellende begon). Echter... nu het trekken van tanden een paar weken geleden is merk ik dat ik eigenlijk weer alles kan kauwen of bijten wat ik wil. Je kunt zeggen het "ziet er niet uit" en dat is misschien ook wel zo maar ik zie ook wel wat op tegen protheses waardoor mijn tandvlees misschien weer pijn gaat doen. De tandarts werkt vaak samen met enkele tand-technici en prothetici en die probeert er toch op aan te sturen dat ik een oplossing zoek voor die ontbekende tanden. Zijn goed recht maar als ik het helemaal achterwege zou laten en de nog resterende tanden gewoon goed schoonhoud en regelmatig laat controleren, zijn er dan ook nog bepaalde gezondheidsbezwaren als ik geen gebit meer zou nemen? (Nogmaals, dat het er wat minder fraai uitziet neem ik dan even niet in overweging)
Als je een huis bouwt met…
Als antwoord op Als je een huis bouwt met… door Tandarts_Richa…
Helder verhaal, dank u.
Duidelijk, de tandarts zat dacht ik ook vooral te denken aan een frameprothese, liever dan een plaatje. Uw uiteenzetting maakt me duidelijk waarom
...het was de afgelopen jaren toch echt een kwestie van "niet kunnen" , helaas, en nu het financieel wat makkelijker is, geef ik een hoge prioriteit aan mijn gebit maar omdat er nog wat meer uitgestelde uitgaven aankomen (zoals een bril) probeer ik wel goed te inventariseren wat écht noodzakelijk is
dat dit geen goede zaak is, is me duidelijk maar ik moet bekennen dat ik me wel eens bezondig aan het "bijten" met de tandeloze bovenkaak, maar dan vooral zachtere dingen zoals stukjes brood e.d.
Al met al een heel duidelijke uiteenzetting, dank, ik ben hier erg mee geholpen!
Hoop dat betere financiële…