Sinds ong. 6 weken heb ik een flinke zwelling aan de rand van een implantaat.
De mondhygieniste heeft 2x de controles gedaan en adviezen gegeven.De uitgebreide inspectie van de implantoloog heeft niets opgeleverd: geen infectie ,geen botverlies.Kortom hij weet het niet en heeft mij doorverwezen naar de kaakchirurg.
Implantaat is verwijderd dus de inspectie was zeer grondig.Hij noemde het een proliferatie van het tandvlees.
Wat kan hiervoor de oorzaak zijn.
De zwelling voelt soepel aan en is niet gevoelig ik kan goed poetsen en moeizaam rageren.
Welke oorzaken kunnen er zijn voor dit probleem
De mondhygieniste heeft 2x de controles gedaan en adviezen gegeven.De uitgebreide inspectie van de implantoloog heeft niets opgeleverd: geen infectie ,geen botverlies.Kortom hij weet het niet en heeft mij doorverwezen naar de kaakchirurg.
Implantaat is verwijderd dus de inspectie was zeer grondig.Hij noemde het een proliferatie van het tandvlees.
Wat kan hiervoor de oorzaak zijn.
De zwelling voelt soepel aan en is niet gevoelig ik kan goed poetsen en moeizaam rageren.
Welke oorzaken kunnen er zijn voor dit probleem
Dit is buiten mijn parate…
Pijnloze zwelling
Bij onderzoek van “mijn” implantoloog/tandarts was geen infectie te zien,bij het aanprikken van de zwelling was er geen pus oid .Ik ben wel bezorgd over de uitkomst van de second opinion.
Met dank voor uw reactie.
Waar maakt u zich zorgen om…
Als antwoord op Waar maakt u zich zorgen om… door Tandarts_Richa…
Second opinion
Als het geen ontsteking is dan kan het een goedaardige maar ook een kwaadaardige zwelling zijn
en daar maak ik me zorgen over.
Ik ga zeer regelmatig naar de tandarts voor controles en behandeling door de mondhygieniste,
recent in juli(gb) en en okt en november bij de mondhygieniste en implantoloog / paradontoloog.Hij kon geen diagnose stellen.
Dank voor het lezen en meedenken
Ik zou mij nu geen zorgen…
Dank voor uw gerustellende…
Ik wacht af wat de uitkomst van de second opinion is.De behandelend implantoloog vindt de afspraak 20 dec.
wel te lang duren .oOm dit onderwerp af te sluiten laat ik weten wat de uitkomst/cq behandeling wordt.
Prettig dat er zo snel gereageerd wordt op de vragen en onzekerheden.
Gr. Joosje
Graag gedaan...Hoop dat men…
Als antwoord op Graag gedaan...Hoop dat men… door Tandarts_Richa…
Inmiddels met spoed voor…
Wordt wel een langdurig traject maar het kon slechter..
Ben zeer tevreden over de hele procedure incl de reacties van tandarts.nl!
Gelukkig...En sterkte bij…