Goedendag,
In een eerder topic kaartte ik de moeizame communicatie met mijn ortho aan mbt vervolgbehandeling invisalign. Al n maand mailen we heen en weer, is t me gelukt om haar 1x telefonisch te spreken te krijgen en mocht ik met veel moeite n x langskomen voor n consult. Mbt de refinementfase heb ik 4 filmpjes ontvangen met soms scheve tanden , n scheve middenlijn en n overbeet die weer net zo groot als vroeger gaat worden. Uiteindelijk deze week weer gemaild dat dit niet t gewenste resultaat is. Krijg ik vandaag een reactie dat ze me adviseert om naar n andere ortho te gaan want ik beledig haar met mijn vragen en trek haar deskundigheid in twijfel. Heb haar weer teruggemaild dat ik haar deskundigheid niet in twijfel trek maar dat t voelt voor mij dat ik mijn wens niet over kan brengen omdat ik t niet terug zie in de filmpjes en dat ik vind dat ik vragen mag stellen omdat t me ruim 3000 euro kost. T is niet een erg communicatieve ortho en ze wil t liefst mailen. Maar ze mailt dan pas dagen later. Heb ook gemaild dat ik niet naar n andere ortho ga. Heb al gemerkt dat je niet eens terecht kan bij n andere ortho als je middenin een invisalignbehandeling zit.
Mijn vraag: kan n ortho eenzijdig t contract opzeggen? Ik heb eigenlijk alles al betaald behalve de kosten mbt de refinementfase.
Verder ben ik altijd netjes in mijn contact naar haar geweest. Maar voelt ze zich snel aangevallen. Had n x gezegd dat ik t niet prettig vond om via de assistentes te communiceren want grote kans op miscommunicatie en dat ik liever de ortho sprak die ik eerlijk gezegd zelden zag. Haar reactie was dat ik me negatief uit sprak over de assistentes. Ze heeft echt de meest aardige assistentes. Ik heb geen slecht woord over haar assistentes gezegd.
Ik weet t niet meer. In haar mailverkeer staat altijd dat je met opmerkingen mag komen en dat doe je dan en dan is ze beledigd en spreekt ze over insinuaties dat ik haar deskundigheid in twijfel trek. Ik vind dat nogal ver gaan.
Alvast bedankt voor t lezen :-)
Heb geprobeerd om zo beknopt mogelijk op te schrijven maar t is toch best lang geworden sorry
In een eerder topic kaartte ik de moeizame communicatie met mijn ortho aan mbt vervolgbehandeling invisalign. Al n maand mailen we heen en weer, is t me gelukt om haar 1x telefonisch te spreken te krijgen en mocht ik met veel moeite n x langskomen voor n consult. Mbt de refinementfase heb ik 4 filmpjes ontvangen met soms scheve tanden , n scheve middenlijn en n overbeet die weer net zo groot als vroeger gaat worden. Uiteindelijk deze week weer gemaild dat dit niet t gewenste resultaat is. Krijg ik vandaag een reactie dat ze me adviseert om naar n andere ortho te gaan want ik beledig haar met mijn vragen en trek haar deskundigheid in twijfel. Heb haar weer teruggemaild dat ik haar deskundigheid niet in twijfel trek maar dat t voelt voor mij dat ik mijn wens niet over kan brengen omdat ik t niet terug zie in de filmpjes en dat ik vind dat ik vragen mag stellen omdat t me ruim 3000 euro kost. T is niet een erg communicatieve ortho en ze wil t liefst mailen. Maar ze mailt dan pas dagen later. Heb ook gemaild dat ik niet naar n andere ortho ga. Heb al gemerkt dat je niet eens terecht kan bij n andere ortho als je middenin een invisalignbehandeling zit.
Mijn vraag: kan n ortho eenzijdig t contract opzeggen? Ik heb eigenlijk alles al betaald behalve de kosten mbt de refinementfase.
Verder ben ik altijd netjes in mijn contact naar haar geweest. Maar voelt ze zich snel aangevallen. Had n x gezegd dat ik t niet prettig vond om via de assistentes te communiceren want grote kans op miscommunicatie en dat ik liever de ortho sprak die ik eerlijk gezegd zelden zag. Haar reactie was dat ik me negatief uit sprak over de assistentes. Ze heeft echt de meest aardige assistentes. Ik heb geen slecht woord over haar assistentes gezegd.
Ik weet t niet meer. In haar mailverkeer staat altijd dat je met opmerkingen mag komen en dat doe je dan en dan is ze beledigd en spreekt ze over insinuaties dat ik haar deskundigheid in twijfel trek. Ik vind dat nogal ver gaan.
Alvast bedankt voor t lezen :-)
Heb geprobeerd om zo beknopt mogelijk op te schrijven maar t is toch best lang geworden sorry
Een behandelaar kan alleen…
Als antwoord op Een behandelaar kan alleen… door Tandarts_Richa…
Hee , wat n snelle reactie. …
Wat fijn! Dank je wel👍🏻👍🏻
Ik vind t n vervelende situatie.
En t is heel jammer dat er n plan wordt afgeleverd waaraan n leek zelfs kan zien dat de voortanden scheef staan. Terwijl dat niet hoeft. Ik vind t vreemd dat zij n opmerking als belediging ziet want dan zou je niks meer kunnen zeggen.
Als ik haar bij de eerste behandeling haar gang had laten gaan dan was mijn scheve voortand slechts n klein beetje rechter geworden. Door te benadrukken dat ik hem echt recht wilde hebben zei ze: dus hij moet flink draaien? Ja zei ik: t liefst zo recht mogelijk ( terwijl ik dacht: jij bent de expert en jij moet dat zien) toen had ik al mijn teijfels maar ja ....had alles al betaald.
Moet je vooraf alles betalen…
misschien is, als ik et zo…
Als antwoord op misschien is, als ik et zo… door vV
De tand is prima gedraaid…
Nu hoeft de tand nog maar 1mm oid te draaien en dan bedoel ik niet naar binnen of naar buiten.
Die ene mm hoeft toch niet mijn overbeet zoals vroeger te laten worden. Zou weer 5.3mm worden. Ik ben blij nu met de huidige overbeet, dat vind ik acceptabel. Het is idd geen kwestie van u vraagt en wij draaien maar t kan ook liggen aan de deskundigheid of hoeveel tijd erin wordt gestoken. En in hoeverre kan je in oplossingen denken. Scheve tanden en n scheve middenlijn vind ik bijv geen oplossingen. En t kan ook liggen aan of je n client wel hoort en begrijpt en hoe je communiceert. Zij heeft zelf aangegeven dat zij niet gewend is om te communiceren over n casus Op zijn hoogst via de mail.
En dat klopt dus. Helaas!
En voor de duidelijkheid: ik betaal wel ruim 3000 euro dan verwacht ik dat ik tekst en uitleg krijg over een behandeling.
Ik vind t van de gekke dat zij dan roept dat ik maar naar n andere ortho moet. Zij heeft t geld al binnen.
Zij mag haar werk afmaken…
Update: nog streeds moeizaam
Wat is dit voor n rare gang van zaken. Zo onprofessioneel.
Ik begin bijna te denken dat de ortho hoopt dat ik zelf opstap. Lekker makkelijk want zij heeft haar geld al binnen.
Heeft een ortho geen informatie/uitleg verplichting over een behandeling?
Mijn vertrouwen is flink gekelderd maar ik wil niet nog eens 3500 euro bij n andere ortho betalen.
Hoe zorg ik dat de ortho gaat communiceren en zich gaat gedragen als n professionele zorgverlener die ook verplichtingen heeft naar haar cliënt?
https://www…
U kunt hier uw vraag stellen.
Klachtenregeling
Als u na een gesprek met de orthodontist over uw klacht nog steeds niet tevreden bent kunt u een klacht indienen. Onze praktijk is aangesloten bij de praktijkmodule KNMT-klachtenregeling.
De KNMT-Klachtenregeling biedt:
Bemiddeling door de Regionale Bemiddelingsraad (RBR) met als doel tot een oplossing te komen;
Behandeling door de Centrale Klachtencommissie (CKC), waarbij het besluit valt dat u wel of geen gelijk krijgt. Wanneer u geen gelijk krijgt, verklaart de Centrale Klachtencommissie uw klacht ongegrond.
Kosten
Zowel aan deze bemiddeling als aan deze klachtenbehandeling zijn voor u geen kosten verbonden. Is het mogelijk om te wisselen van orthodontist?
Dat kan altijd. Je kunt dit telefonisch aan de praktijk doorgeven waar je nu in behandeling bent. Zij zorgen er vervolgens voor dat je gegevens worden overgezet naar de overnemende Ortho-praktijk. De overnemende Ortho-praktijk neemt daarna contact met je op om een afspraak met je in te plannen. Maar u heeft gelijk er zijn niet veel orthodontisten die een behandeling over nemen.