Hoi, ik ben 43 jr en had als kind problemen met mijn voortanden (fout van moeder natuur). Ik mis een voortand en heb er dus 3 zeg maar met een vrij kleine kaak. 1 grote voortand was niet goed en er is op mijn 16e een kroon gemaakt destijds.
In de loop van de jaren geen problemen tot rond mijn 37ste bleek dat ik parodontitis heb. Is behandeld en ga elke 3 mnd naar mondhygiënist. Het probleem is echter mijn kroon. Die was nu, na 27 jr niet meer goed en moest eruit er zat ook een ontsteking bij inmiddels. Het stiftje zeg maar was ook niet meer te redden, alles moest eruit.
Dit is afgelopen week gebeurd en ik heb nu een plaatje: vreselijk...
Ik twijfel nu enorm of ik moet gaan voor implantaat, wat volgens de tandarts het beste is. Er zitten best risico's aan en ik heb natuurlijk wel parodontitis. Weliswaar nu onder controle maar toch... Ook zie ik op tegen de lange behandelduur van maanden waarbij ik met dat vreselijke plaatje moet lopen.
Een brug heb ik over gelezen dat die ook maar 15 jr meegaat, en dan? Ik ben natuurlijk pas 43 en het is mijn voortand...
Hebben jullie advies, ideeën, tips?
In de loop van de jaren geen problemen tot rond mijn 37ste bleek dat ik parodontitis heb. Is behandeld en ga elke 3 mnd naar mondhygiënist. Het probleem is echter mijn kroon. Die was nu, na 27 jr niet meer goed en moest eruit er zat ook een ontsteking bij inmiddels. Het stiftje zeg maar was ook niet meer te redden, alles moest eruit.
Dit is afgelopen week gebeurd en ik heb nu een plaatje: vreselijk...
Ik twijfel nu enorm of ik moet gaan voor implantaat, wat volgens de tandarts het beste is. Er zitten best risico's aan en ik heb natuurlijk wel parodontitis. Weliswaar nu onder controle maar toch... Ook zie ik op tegen de lange behandelduur van maanden waarbij ik met dat vreselijke plaatje moet lopen.
Een brug heb ik over gelezen dat die ook maar 15 jr meegaat, en dan? Ik ben natuurlijk pas 43 en het is mijn voortand...
Hebben jullie advies, ideeën, tips?
Mijn kronen zitten er al…
In mijn vak geeft de duurste…
Als antwoord op Mijn kronen zitten er al… door Tandarts_Richa…
Tja de kosten maakt me nog…
En loop ik inderdaad meer risico met een implantaat door mijn parodontitis (ondanks dat die nu onder controle is). Heeft iemand daar ervaringen in?
Het plaatje houden is geen optie, ik voel me gehandicapt ermee, durf niet alles te eten, eten smaakt me niet meer zo lekker. Ik zou er al van balen als ik dit maanden moet doen in afwachting van een implantaat.
Als een voorziening na…
Daarnaast heeft de directe implantaatplaatsing het voordeel dat de ingreep voor u minder belastend is omdat de procedure via dezelfde opening door het tandvlees plaats vindt als waar de wortel van de voortand verwijderd is. Daarom leidt een directe implantaatplaatsing tot minder pijn, zwelling en een kortere herstelduur in vergelijking met een delayed implantaatplaatsing. Wel is de directe tandvervanging technisch vaak lastiger dan de delayed implantaatplaatsing. ".