In 2020 was ik klaar met een traject van kaakosteotomie - overbeetcorrectie (onderkaak 1,5 cm naar voren) Daarvoor zijn 2 premolaren in de onderkaak verwijderd. Ik was erg tevreden met het eindresultaat in 2020. Helaas vond er binnen 2 weken een relapse plaats. Daar waar de premolaren waren verwijderd ontstonden flinke kieren. Mijn onder snijtanden gingen ook anders staan waardoor ik een open beet kreeg. Volgens mijn ortho kon dat komen omdat ik met mijn tong tegen het spalkje had geduwd. Hij heeft mij toen een nachtbeugel gegeven maar dat hield de ondertanden niet in bedwang. "S ochtends stond het goed en overdag kwamen de kieren weer. Bij navraag schijnt het normaal te zijn dat je meteen een nachtbeugel krijgt na een zo'n traject dus ik heb een gesprek met de ortho gehad en ben opnieuw in de beugel gezet op zijn kosten. Dit traject heeft weer 2 jaar geduurd. In mei gaat mijn beugel eruit want de occlusie is goed. Waar ik niet tevreden mee ben is dat er een rare scheefstand in mijn ondertanden zit. (Ik hoop dat dit op de foto te zien is) Ik heb een gesprek gehad met allebei de ortho's die in de praktijk werken. Dit komt omdat mijn bovenkaak licht gekanteld is. Ik heb tijdens mijn intake en behandelplan hier nooit over gehoord. Was erg tevreden over mijn gebit. Ik krijg niet goed antwoord op waarom mijn boven en ondertanden zo anders zijn gaan staan ten opzichte van twee jaar geleden. Op de röntgenfoto die een paar maanden geleden is genomen is niks raars in de kaakkoppen te zien. Geen scheefstand. Alleen een nieuwe operatie kan de scheefstand verhelpen. Maar dat zie ik helemaal niet zitten. Mijn hoop ligt nu bij esthetische tandheelkunde. Wat ook weer kosten met zich mee gaat brengen, ben ik bang.
Niets is symetrisch bij een…
Als antwoord op Niets is symetrisch bij een… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor uw reactie…
Relaps moet je altijd…
Als antwoord op Relaps moet je altijd… door Tandarts_Richa…
Bedankt voor uw snelle…
goede raad ortho. en ga door…