Ik loop, mede door de wachttijden behandeling, al bijna twee maanden na te denken of de voorgestelde behandeling nou wel niet verstandig is. Mijn tandarts is niet zo van het praten, hij bedenkt iets en dan "moet" het uitgevoerd worden. Enig overleg is dus eigenlijk niet mogelijk.
Anderzijds ben ik tot nu toe wel tevreden over deze zeer deskundige tandarts, maar nu stelt hij toch een behandeling voor van € 5000,00 waar ik erg over twijfel.
Het probleem, kies 36 is zeer slecht, kies 37 ontbreekt (getrokken), maar op die plek (ongeveer) staat al zeker vijfentwintig jaar kies 38 als volwaardig doorgekomen kies.
Dat kies 36 eruit moet is geen twijfel aan, maar kies 38 is nog in heel goede staat, heeft een kleine vulling in het midden en heeft nog nooit voor enig probleem gezorgd, de afgelopen 60 jaren.......
De tandarts wil kies 36 en 38 trekken. En daar twee implantaten gaan plaatsten. Volgens hem zit er onder kies 38 een ontsteking...... Ik wil dit maar niet geloven, daar is nog nooit iets van gebleken, kies voelt 100 % goed aan.
Ik wil eigenlijk alleen 36 laten trekken, en daar een implantaat.
-Wat te doen ?
-Hoe kom ik er achter dat mijn linker ondergebit een "tijdbom" is, zoals hij zegt ?
-Wat zijn de risico's als ik 38 niet laat trekken ?
Naast dat het naar mijn mening zeer jammer is om een heel goede kies te trekken, speelt het financiële plaatje natuurlijk ook mee, want met die € 5000,00 ben ik er dit jaar nog zeker niet.
Anderzijds ben ik tot nu toe wel tevreden over deze zeer deskundige tandarts, maar nu stelt hij toch een behandeling voor van € 5000,00 waar ik erg over twijfel.
Het probleem, kies 36 is zeer slecht, kies 37 ontbreekt (getrokken), maar op die plek (ongeveer) staat al zeker vijfentwintig jaar kies 38 als volwaardig doorgekomen kies.
Dat kies 36 eruit moet is geen twijfel aan, maar kies 38 is nog in heel goede staat, heeft een kleine vulling in het midden en heeft nog nooit voor enig probleem gezorgd, de afgelopen 60 jaren.......
De tandarts wil kies 36 en 38 trekken. En daar twee implantaten gaan plaatsten. Volgens hem zit er onder kies 38 een ontsteking...... Ik wil dit maar niet geloven, daar is nog nooit iets van gebleken, kies voelt 100 % goed aan.
Ik wil eigenlijk alleen 36 laten trekken, en daar een implantaat.
-Wat te doen ?
-Hoe kom ik er achter dat mijn linker ondergebit een "tijdbom" is, zoals hij zegt ?
-Wat zijn de risico's als ik 38 niet laat trekken ?
Naast dat het naar mijn mening zeer jammer is om een heel goede kies te trekken, speelt het financiële plaatje natuurlijk ook mee, want met die € 5000,00 ben ik er dit jaar nog zeker niet.
Zou graag de x-foto v d 38…
Bedankt voor de snelle…
Ik wacht er op.
Mijn tandarts is deze week…
zodra hij terug is
Hierbij de overzichtsfoto…
Op deze foto , lijkt, de 36…
Als de 17 gevuld wordt opok…
Bedankt voor het uitgebreide…
Erg jammer dat de 38 niet op ontsteking te beoordelen is. Heb maandag een afspraak voor het trekken 36 en 38. De tandarts heeft zijn beslissing genomen aan de hand van deze foto......
De nu slechtste kiezen zouden een kroon moeten krijgen inderdaad, maar daar is nog geen plan voor.
Hangt v behandel plan…
36 is waarschijnlijk…
Er is alleen maar een plan…
Daarnaast geeft de tandarts aan dat alle kiezen welke meer blauw dan wit op zijn scherm zijn, eigelijk een kroon moeten hebben. Maar dat wordt natuurlijk een bizar bedrag......
Maar dat is dus zijn uitleg behandelplan.
Ik dacht dus te kunnen bezuinigen door de 38 niet te laten trekken. Heeft nooit enig probleem opgeleverd.
Daardoor bespaar ik zo'n E 2000,- wat ik voor het kronen zou kunnen gebruiken.
Maar de tandarts gaat echt maandag geen foto meer maken van de 38, immers dan is het volgens hem chirurgisch spreekuur......
Eerst een duidelijke keuze (…
Bedankt voor al uw…
Mijn tandarts spreek van "een tikkende tijdbom" rond kies 36 en 38. Dan zou er toch wat te zien moeten zijn op de foto ?
Immers er is maar één foto…
Ik blijf dat vreemd vinden.
Aan de wortel punt v d 36…
Update: Ondertussen zijn 36…
Dat moet over gaan..
Nu zo'n 3 maanden verder,…
In september zouden de twee implantaten erin moeten gaan, als de gaten in het kaakbot dichtgegroeid zijn.......
Houdt ons svp op de hoogte…
Ondertussen zitten de twee…
Maar ik zie bij de achterste kroon wel een ruimte tussen tandvlees en onderkant kroon. Daardoor zijn twee windingen van de schroefdraad welke aan de kroon zit te zien, er zit dus ruimte tussen.
Groeit het tandvlees daar nog tegen aan, of is de kroon niet lang genoeg aan de wangzijde ? Aan de tongzijde sluiten ze (beide) zeer mooi aan.
Kan zijn dat de kroon goed…
De kroon sluit (en sloot bij…
Als het goed is dan is er…
Nee, er is geen foto gemaakt…
Maar toch niet zo moeilijk te begrijpen, tussen onderzijde kroon en bovenzijde tandvlees zit aan de wangzijde een opening, de kroon zweeft dus aan de wangzijde boven het tandvlees.
Foto
Kan het zo niet duidelijk…
De zilveren rand, toch…
Is zo'n kroon er weer makkelijk eruit te draaien ?
Zal de tandarts eens bellen......
Gaat erom of de kroon goed…
Bedankt voor je snelle…
Na plaatsing is geen x-foto meer gemaakt. Kronen erin gedraaid en klaar.
Het tandvlees is niet geslonken, zo als op de foto is het afgeleverd en daarna ook niet veranderd.
X-foto maken...kan je zien…