Door ongeval was klein stukje tand afgebroken. Dat is hersteld middels “V93 drievlaksvulling composiet. Vlakken: MIP” ad. €84,12.
Nu had ik zo’n gratis tandongevallenverzekering van Independer, dus heb ik dat kunnen declareren. Echter daarvoor moest de tandarts wel een klein formuliertje invullen (Naam, geboortedatum, geslacht patiënt | NAW tandarts | gegevens ongeval, diagnose | gegevens behandeling | behandeldata , gebitselement | en 3 vraagjes waar een simpel ja of nee aangekruiste moest worden, een opmerking plus ondertekening. De tandartsassistente heeft me nadat ik via e-mail verzocht voor het invullen van die verklaring een e-mail gestuurd met de vraag of ik in bezit was van luchtfoto’s en of ik nog bij andere tandarts was geweest. Ik heb een foto die ik zelf gemaakt had aan ze teruggestuurd. Daar is uiteindelijk niks mee gedaan naar mijn weten. Vervolgens ontvang ik het ingevulde formulier (.jpg bestandje) via e-mail terug, welke ik door heb gestuurd naar verzekeraar.
Nu ontvang ik tot mijn grote verbazing voor dit alles een nota “Y01 3x Informatieverstrekking. per vijf minuten “ ad. €48,09.
De tandartsassistente zegt zeker in totaal meer dan een half uur bezig zijn te geweest hiermee, moest oa ook overleggen met tandarts.. Tandarts zegt dus dat ie maar de helft in rekening heeft gebracht.
Is dit normaal? Had ik, als hij een half uur had gerekend, net zo goed niet kunnen declareren. Sterker nog: dan had het declareren mij geld gekost! Ik vind het zelf best absurd om hiervoor, voor die ene keer dat ze een formuliertje moeten invullen voor mij, daar geld voor vragen.
Ik snap dat ze er wat tijd mee kwijt zijn, maar dat soort bijkomende handelingen zit toch uiteindelijk wel verwerkt in al die andere tarieven? Het is ook niet van tevoren gemeld dat hier kosten aan verbonden zijn.
Zou ik deze nota ook weer kunnen declareren bij de verzekeraar??
Onder protest heeft tandarts nota ingetrokken, maar het zit me niet lekker. De verstandhouding heeft nu toch een deukje opgelopen.
Ik hoor graag uw mening, zodat ik alsnog wel/niet besluit om te betalen.
Nu had ik zo’n gratis tandongevallenverzekering van Independer, dus heb ik dat kunnen declareren. Echter daarvoor moest de tandarts wel een klein formuliertje invullen (Naam, geboortedatum, geslacht patiënt | NAW tandarts | gegevens ongeval, diagnose | gegevens behandeling | behandeldata , gebitselement | en 3 vraagjes waar een simpel ja of nee aangekruiste moest worden, een opmerking plus ondertekening. De tandartsassistente heeft me nadat ik via e-mail verzocht voor het invullen van die verklaring een e-mail gestuurd met de vraag of ik in bezit was van luchtfoto’s en of ik nog bij andere tandarts was geweest. Ik heb een foto die ik zelf gemaakt had aan ze teruggestuurd. Daar is uiteindelijk niks mee gedaan naar mijn weten. Vervolgens ontvang ik het ingevulde formulier (.jpg bestandje) via e-mail terug, welke ik door heb gestuurd naar verzekeraar.
Nu ontvang ik tot mijn grote verbazing voor dit alles een nota “Y01 3x Informatieverstrekking. per vijf minuten “ ad. €48,09.
De tandartsassistente zegt zeker in totaal meer dan een half uur bezig zijn te geweest hiermee, moest oa ook overleggen met tandarts.. Tandarts zegt dus dat ie maar de helft in rekening heeft gebracht.
Is dit normaal? Had ik, als hij een half uur had gerekend, net zo goed niet kunnen declareren. Sterker nog: dan had het declareren mij geld gekost! Ik vind het zelf best absurd om hiervoor, voor die ene keer dat ze een formuliertje moeten invullen voor mij, daar geld voor vragen.
Ik snap dat ze er wat tijd mee kwijt zijn, maar dat soort bijkomende handelingen zit toch uiteindelijk wel verwerkt in al die andere tarieven? Het is ook niet van tevoren gemeld dat hier kosten aan verbonden zijn.
Zou ik deze nota ook weer kunnen declareren bij de verzekeraar??
Onder protest heeft tandarts nota ingetrokken, maar het zit me niet lekker. De verstandhouding heeft nu toch een deukje opgelopen.
Ik hoor graag uw mening, zodat ik alsnog wel/niet besluit om te betalen.
Toevoeging
Uw verzekeraar weet dat er…