Ontsteking na WKB gaat niet weg

Author:
elkeetje12
Posted:
za, 06/01/2024 - 14:08
Hallo allemaal,

Ik heb begin maart een WKB laten uitvoeren bij een endodontoloog. Nu was dit de eerste 2 weken beter maar ik daarna kreeg ik weer pijnscheuten die enkel weggaan met ibuprofen. Er is al een CT scan genomen maar daarop is niks te zien (goede vulling en geen ontsteking van de wortelpunt).

Het tandvlees aan de tand is wel wat ontstoken dus heb ik dit beter gepoetst en met een rager wat tussengegaan met paradontax, dit hielp in het begin maar nu blijft de intense pijn terugkomen. Mijn tandarts doet nogal moeilijk om de tand terug open te maken aangezien er niks te zien is op de foto maar de pijn is onhoudbaar. Dit is meestal een pijnscheut die uit het niks komt en 1uur aanhoud. Ik heb geen gevoeligheid van koud/warm, enkel tikken op de tand is nog gevoelig.

Iemand raad aub?

Alvast bedankt
elkeetje12

De endodontoloog is al op de hoogte maar is niet gealarmeerd zei hij aangezien napijn normaal is, in mijn ogen is dit toch meer pijnlijk dan napijn. We zijn ondertussen al 3 maand verder.. antibiotica heb ik ook al gekregen van hem maar dit helpte niet
zo, 06/02/2024 - 10:37 Permalink
Tandarts_Richa…

AB kuur onderdrukt een ontsteking tijdelijk maar haalt de oorzaak niet weg. Bij mijn wkb heeft het een jaar geduurd voordat gevoeligheid minder werd e soms voel ik nog een vreemd gevoel. Maar alles ziet er goed uit dus ik maak mij geen zorgen en neem het ongemak op de koop toe. Bij te veel twijfel toch om een onderzoek vragen.
zo, 06/02/2024 - 11:08 Permalink