9 dagen na extractie verstandskies nog steeds pijn

Author:
Eva_1996
Posted:
di, 06/04/2024 - 20:44
Op maandag 27 mei 2024 is mijn verstandskies rechtonder bij de kaakchirurg verwijderd. De kies lag bijna volledig horizontaal en ik heb de behandeling (ondanks alle goede zorg) als redelijk traumatisch ervaren. Zo heb ik een redelijk kleine mondopening en is mijn onderkaak gedurende de behandeling flink hard open getrokken.

De wond is gehecht en ik heb mijn best gedaan om goed voor de wond te zorgen. Helaas ben ik verslaafd aan roken, maar ik heb 5 dagen niet gerookt. Daarnaast heb ik mijn best gedaan om het spoelspuitje op de juiste manier te gebruiken, maar door mijn kleine mondopening kan ik de wond helemaal niet zien. Mijn tanden heb ik na elke maaltijd gepoetst.

Ik ben nu 9 dagen verder maar ik heb nog steeds behoorlijk veel last van de wond. 2 van de 3 hechtingen zijn inmiddels opgelost, of de bloedprop is weggeschoten; geen idee. Is het normaal dat ik nu nog steeds paracetamol moet slikken om een beetje normaal door de dag te komen?
Tandarts_Richa…

De kies lag dwars...dus aannemelijk dat flink gewerkt is om het te verwijderen. Hoe meer gewerkt mogelijk meer/langer last ...soms zelfs 3-4 weken. Dus 9 dgn is nog kort. Bij te veel twijfel altijd overleggen met behandelaar.
di, 06/04/2024 - 22:21 Permalink