Wat is dit aan de achterkant van mijn tanden?

Author:
beer013
Posted:
zo, 07/07/2024 - 08:58
Gisterenavond tot mijn schrik ineens een soort bruine aanslag op de achterkant van mijn voortanden (boven). Wat is dit?

Ik poets elke dag twee keer mijn tanden incl. waterflosser en ga half jaarlijks naar tandarts en mondhygiënist, dus ik schrok er wel van.

Een volgende afspraak met de mondhygiënist staat op 30 juli gepland, moet ik dit vervroegen?
Attach
Tandarts_Richa…

Dit is zoals u aangeeft een aanslag...waarvan???.. ROKEN, roken, Koffie, thee, rode wijn, Spoeling met chlorhexidini,etc etc etc. Heeft geen spoed. Feit is wel dat waar u met uw tandenbortsel goed bijkomt er geen aanslag is. Dus waarschijnlijk kunt u uw poetsmethode aanpassen dat u daar wel goed bijkomt bij elke poetsbeurt Min 2x pd. En elke dag een rager of stokker tussen ALLE tanden en kiezen.
zo, 07/07/2024 - 11:35 Permalink
beer013

Bedankt voor uw bericht.

Dan zal ik de afspraak van 30 juli laten staan. Hopelijk is het wat recht te trekken, koffie zal de boosdoener zijn.

U verteld over raggen, is dit effectiever dan een goede waterflosser? Raggen voorheen wel gedaan maar dat vond ik echt niet fijn dus daarom hierop overgestapt.
zo, 07/07/2024 - 13:22 Permalink
Tandarts_Richa…

Als u uw auto met de hogedrukspuit probeert schoon te maken moet je dan toch ook met een spons/zeem de smeer weghalen???. zo ook met een "waterflosser". Blaast alleen de grote stukken weg. Maar iets is beter dan niets. Ik adviseer een rager en/of stoker. Boosdoener is dat u daar niet goed schoon krijgt. Niet op de juiste wijze bij komt.
zo, 07/07/2024 - 15:56 Permalink