Implantaten worden gepushed

Author:
goos
Posted:
do, 07/24/2025 - 21:59
Eerst ging ik naar prothesekliniek 1. Zij doen kunstgebitten en implantaten waarbij ze het ondergebit vastzetten met een soort fietsenrekje op 2 implantaten. Tijdens de intake werd er heel erg op mij ingepraat dat ik ook die implantaten moest. Ik gaf aan dit niet te willen en er werd meer en continu op mij ingepraat. Eigenlijk was het statement: het maakt niet uit of je het wil of niet, je krijgt ze gewoon. Je mag best eerst een kunstgebit voor een paar maanden.. maar daarna echt implantaten! De tweede prothesekliniek. Zij doen kunstgebitten en all on 4. Tijdens de intake een heel open en eerlijk gesprek. Ik ben een expert in lichaamstaal en zie wanneer iemand iets meent of niet. Ik zei: nou, bij die andere (40 km verder in een andere stad) wilden ze mij implantaten geven. Binnen een halve seconde antwoorde hij: zie je, meteen weer uit op het geld. Daarna probeerde hij dat te corrigeren. Maar ik kon zien dat zijn eerste reactie oprecht was. We hebben een goed gesprek gehad over de prothese en ik heb een goed gevoel bij deze man/bedrijf De derde prothesekliniek. Het is een kliniek welke soms werkt op locatie bij een tandarts. Ik kan zien dat ze kundig zijn maar communicatie is minder. Hun advies: zonder mij iets te vragen. Geen vragen over hoe het kunstgebit bevalt. Ook niet wat ik het liefst zou willen. Helemaal niets. Alleen het plan: nu krijg je een re-base. Over 2 maanden nog 1. Het maakt niet uit of je die nodig hebt maar dit hebben we nodig om het ziekenfonds te overtuigen dat alle stappen doorlopen zijn. Daarna krijg je een kunstgebit. Een paar maanden later krijg je onder implantaten. Dan anderhalf jaar wachten en dan mag je boven ook implantaten. Als we de juiste stappen doorlopen word alles gedekt door het ziekenfonds. Ik heb ze maar in deze waan gelaten en mijn re-base is goed uitgevoerd. Eind september laat ik een kunstgebit maken bij nummer 2. Er is een reden waarom mijn tanden zo zwaar beschadigd waren. Mijn middenrif staat te ver open en er stroomt nog wel eens maagzuur op mijn tanden. Alle tandartsen of iedereen in dit vak gaat er vanuit dat het voeding is.. cola.. dat is alleen niet zo maar word dan weer niet gelooft. Een andere oorzaak is omdat mijn moeder vroeger overdreven hard mijn tanden poetste. De steel stond krom en mijn tandvlees bloedde. Als ik iemand zie tandenpoetsen krijg ik kippenvel en rillingen over mijn rug. Je krijgt dat er niet uit bij mij. Zelfs bij de geur al. Het weerhoudt mij er niet van om wel te poetsen, maar als iemand anders poetst ben ik er liever niet bij. Ook als ik het zie in een film of serie moet ik echt de andere kant opkijken. Ik wil niet hetzelfde gezeur met implantaten. Daar komt misschien ook weer maagzuur op. Ontstoken tandvlees etc.. etc.. Niemand lijkt dit te deren. Mijn kunstgebit zit heel fijn, nog steviger dan eerst. Ik kan echt alles normaal eten. Geen onhygiënisch gedoe meer met mijn zelfgemaakte re-line. Het voelt heerlijk.